کد خبر: 123258
A

انضباط مالی و صیانت از بیت المال ویژگی رئیس جدید جمعیت هلال احمر

اقتصاد مقاومتی و مدیریت هزینه ها یکی از مهمترین ضرورتهای نظام جمهوری اسلامی در مقطع کنونی است که بعنوان یک راهبرد اقتصادی در بیانات رهبر معظم انقلاب تبلور یافته است. زیرا تحلیل شرایط ملی و منطقه ای نشان می‌دهد که در سالهای اخیر، تلاش مضاعف استکبار جهانی و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها بویژه عرصه اقتصاد شتاب بیشتری گرفته است. نگاهی به پیام های نوروزی مقام معظم رهبری بخصوص در ده سال گذشته نشان می دهد که دغدغه اساسی معظم له در سالهای اخیر عموماً ناظر بر حوزه های اقتصادی بوده است.

انضباط مالی و صیانت از بیت المال ویژگی رئیس جدید جمعیت هلال احمر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بی تردید باید گفت، اقتصاد مقاومتی و مدیریت هزینه ها یکی از مهمترین ضرورتهای نظام جمهوری اسلامی در مقطع کنونی است که بعنوان یک راهبرد اقتصادی در بیانات رهبر معظم انقلاب تبلور یافته است. زیرا تحلیل شرایط ملی و منطقه ای نشان می‌دهد که در سالهای اخیر، تلاش مضاعف استکبار جهانی و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها بویژه عرصه اقتصاد شتاب بیشتری گرفته است. نگاهی به پیام های نوروزی مقام معظم رهبری بخصوص در ده  سال گذشته نشان می دهد که دغدغه اساسی معظم له در سالهای اخیر عموماً ناظر بر حوزه های اقتصادی بوده است.

تامل در منویات  رهبری و همچنین اهتمام ویژه به ابلاغیه اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و مدیریت هزینه های کشور حکایت از ارتباط معناداری دارد که تماماً معطوف به حوزه اقتصاد است. با این وجود باید گفت، تاکید رهبر معظم انقلاب به ضرورت اجرایی ساختن برنامه های اقتصاد مقاومتی و انضباط مالی نشان می دهد که علی رغم همه تلاش های انجام شده در حوزه اقتصاد، کشور ما نیازمند اقداماتی موثرتر و کاربردی تر در این عرصه است. که این مصداق را دقیقاً می توان از واژه پرمغز« اقتصاد مقاومتی» دریافت..

در این بین و با توجه به شرایط ویژه مستولی بر جمعیت هلال احمر؛  به عنوان یک نهاد خدمت رسان از بدو حضور دکتر پیرحسین کولیوند در راس این نهاد مردمی در عمل نشان داده است که الگوی اقتصاد مقاومتی و انضباط مالی که رهبر عزیز انقلاب بر آن اشاره و تاکید دارند را با اهتمام ویژه ای در دستور کار خود قرار داده است .

باید گفت شواهد و قرائن گویای این واقعیت است که دامنه این رفرم ها و تغییرات طی ۴۰ روز  تا به امروز منجر به تحولات  مثبت دراین نهاد مردمی شده است این تحولات آنقدر محسوس و عمیق است که نتایج بکر خود را در این مدت کوتاه به منصه ظهور گذاشته است.

به همین خاطر آنچه که طی سال های گذشته تحت عنوان بی انضباطی مالی در هلال احمر دیده شده است با یک برنامه ریزی صحیح و انضباط مالی و بودجه ای از زمان حضور دکتر کولیوند طی دو ماه گذشته تا حد زیادی از پیکره اجرایی و محتوایی هلال احمر رخت برافکنده است.

برآیند تفکرات مستولی بر فضای مدیریت جدید هلال احمر  تا به امروز و در بازه زمانی مدیریت جدید که با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و مدیریت هزینه ها و صیانت از بیت المال  در این نهاد مردمی است تاکنون منجر به کاهش هزینه ها و افزایش راندمان کاری و همچنین تجهیز و نوسازی خدمات ارائه شده گردیده است..

حساسیت و وسواس در دخل و تصرف بیت المال و هزینه کرد صحیح و منظم یکی از ویژگی های های دکتر کولیوند محسوب می شود،برهمین اساس تحقق کامل و موفق اهداف فوق که از سوی مدیریت جدید به خوبی دنبال می شود،بدون شک مستلزم مشارکت هوشمندانه و فعالانه آحاد کارکنان و لایه های مختلف کارشناسی در هلال احمر  بصورت خاص است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر