کد خبر: 123881
A

شترسواری دولا دولای وزارت بهداشت؛ تلاش برای توجیه ادعای وزیر درباره واردات واکسن خارجی

سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در حالی انتشار خبر تزریق واکسن اسپوتنیک روسی به جای واکسن ایرانی را به طرز ناشیانه‌ای «بی‌سوادی رسانه‌ای» می‌داند و مدعی شده که وزیر بهداشت در دوز سوم خود واکسن برکت تزریق کرده است که اگر این ادعا هم درست باشد وزیر بهداشت برخلاف پروتکل‌های این وزارت‌خانه در تزریق دوز سوم واکسن کرونا عمل کرده است.

شترسواری دولا دولای وزارت بهداشت؛ تلاش برای توجیه ادعای وزیر درباره  واردات واکسن خارجی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ادعای بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت مبنی بر تزریق واکسن ایرانی به همراهی مجموعه دولت در حالی که کارت واکسن او نشان می‌داد وی اسپوتنیک روسی تزریق کرده است به صورت مفصل به آن پرداخت با واکنش رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به این مسأله، وارد مرحله تازه‌تری شده است.

محمد هاشمی در واکنش به خبر جامعه ۲۴، در توئیتی  نوشت: «سواد رسانه‌ای یکی از مهمترین نیاز‌های فعالین فضای مجازی است لذا پی بردن به صدق اینکه وزیر بهداشت دوز اول و دوم را اسپوتنیک دریافت کرده و سوم را برکت اصلا کار سختی نیست. پیشتر هم این حاشیه سازی درباره دریافت دوز دوم ایشان مطرح بود! بهتر است طوری عمل کنیم که همواره منبع خبری موثق باشیم.»

شتر سواری دولا دولای وزارت بهداشت؛ سفسطه و اتهام برای توجیه دروغ وزیر

هاشمی در حالی که انتشار این خبر را ناشی از «بی سوادی رسانه‌ای» جامعه ۲۴ و فعالان توئیتری می‌داند که خود متوجه این موضوع نیست که بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، افرادی که دوز اول و دوم خود را واکسن اسپوتنیک تزریق کرده‌اند با توجه به پلتفرم این واکسن، می‌بایست یا واکسن آسترازنکا و یا اینکه پاستوکووک را دریافت کنند.

نکته جالب توجه این است زیر همین توئیت، افرادی این موضوع را به او یادآوار شده‌اند، اما او در واکنش نوشته است: «استفاده از واکسن برکت در نوبت سوم برای فردی که دوز‌های قبلی را اسپوتنیک دریافت کرده است منعی ندارد و صرفا ممکن است میزان محافظت کمتر باشد.»

اگر این ادعای هاشمی درست باشد نشان از آن دارد که شتر سواری وزیر بهداشت دولا دولا دارد و این پروتکل‌ها تنها برای عوام‌الناس است که کاربرد دارد و خواص، خود پروتکل دیگری دارند!

شتر سواری دولا دولای وزارت بهداشت؛ سفسطه و اتهام برای توجیه دروغ وزیر

از سوی دیگر یا ایشان نمی‌داند سواد رسانه‌ای چیست و یا اگر می‌داند بهتر است به آموزه‌های خود دوباره رجوع کند و بداند اصول آن چیست؟ قطعا متهم کردن دیگران به این موضوع امر درستی نیست چرا که ایشان باید بداند امروز در یک جهان شیشه‌ای زندگی می‌کنیم و مردم به دنبال شفافیت هستند و  مطمئنا تمامی عملکرد‌ها و اسناد نیز باید شفاف باشد. متهم کردن دیگران به بی‌سوادی رسانه‌ای قطعا جزء شفافیت نیست اگر ایشان ادعا دارند که وزیر بهداشت در دوز سوم خود واکسن ایرانی و آن هم برکت تزریق کرده‌ است بهتر است کارت آن را منتشر کند.

شتر سواری دولا دولای وزارت بهداشت؛ سفسطه و اتهام برای توجیه دروغ وزیر

از سوی دیگر اگر وزیر بهداشت واکسن برکت تزریق کرده (واکسن غیر فعال) به جای اسپوتنیک (آدونا ویروس) بیاید توضیح دهد چرا برخلاف پروتکل‌های ابلاغی توسط وزارت‌خانه خود عمل کرده است؟!

شتر سواری دولا دولای وزارت بهداشت؛ سفسطه و اتهام برای توجیه دروغ وزیر

پروتکل کمیته کشوری فنی واکسینانسیون کرونا برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا

بهتر است جناب وزیر، مدیران و مشاوران خود را نصیحت کند که لااقل اگر حرفی برای گفتن ندارید بهتر است سکوت کنید تا اینکه بخواهید با مشتی سفسطه که مضحکه خاص و عام شده است، به مسائل واکنش نشان دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر