کد خبر: 124202
A

افزایش ۱۷۵ درصدی نرخ ابتلای روزانه به کرونا

بررسی آمارهای رسمی منتشر شده از همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد پس از یک دوره کاهش قابل توجه شمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران، طی سه روز اخیر، میزان ابتلا در روز، رشد ۱۷۵ درصدی را تجربه کرده است.

افزایش ۱۷۵ درصدی نرخ ابتلای روزانه به کرونا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  بررسی آمارهای رسمی منتشر شده از همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد پس از یک دوره کاهش قابل توجه شمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران، طی سه روز اخیر، میزان ابتلا در روز، رشد ۱۷۵ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش تسنیم، علاوه بر این، از اول هفته جاری تا کنون، نرخ بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها در ایران نیز ۷۷.۳ درصد صعود داشته است.

این گزارش هشدار داده به دلیل «جهش ۴۲.۳۰ درصدی» موارد فوتی، باید انتظار یک «بحران جدی» طی دو هفته آینده را داشت.

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا هم پیش‌بینی کرده است که پیک کرونا با اُمیکرون در کشور طی چند هفته آینده به وقوع بپیوندد.

وی گفته بر اساس گزارش‌ها تقریبا ۲۷ درصد از کل تست‌هایی که در هفته گذشته انجام شده، مربوط به اومیکرون بوده و «وقتی در عرض یک هفته اینقدر افزایش یافته، طی چند هفته می‌تواند به پیک خودش برسد.»

حمیدرضا جماعتی به طور ویژه نسبت به گرفتار شدن هشت میلیون نفری که در ایران هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، هشدار داده و گفته است که در صورت ابتلای آنها، «چرخه ویروس» در جامعه ادامه خواهد یافت.

نگرانی‌ها از احتمال افزایش مبتلایان به سویه اُمیکرون، موجب شده کمیته علمی کرونا درخواست کند مدارس، دانشگاه‌ها و مجامع، دست‌کم تا چند هفته آینده، بسته بمانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر