کد خبر: 124294
A

واکسن اسپایکوژن تایید شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت از تایید واکسن ایرانی اسپایکوژن برای دوز سوم خبر داد.

واکسن اسپایکوژن تایید شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت از تایید واکسن ایرانی اسپایکوژن برای دوز سوم خبر داد.

کمال حیدری گفت: بر اساس مطالعات، تاییدیه سازمان غذا و دارو و با توجه به مصوبات کمیته ملی واکسن کووید-۱۹، واکسن اسپایکوژن به عنوان نوبت سوم تمام واکسن های موجود در داخل کشور مورد تایید است.

بنابر اعلام گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزرات بهداشت تاکنون دو واکسن ایرانی پاستوکووک و اسپایکوژن مجوز تزریق برای دوز سوم را اخذ کرده اند.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت واکسن اسپایکوژن برای دوز  اول و دوم در گروه های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و برای دوز سوم در تمام افراد بالای ۱۸ سال  مجوز تزریق دریافت کرده است.

اسپایکوژن انتی بادی های سینوفارم را ۲۵ برابر می‌کند

حامدی فر مدیرعامل شرکت تولید کننده واکسن اسپایکوژن هم از تزریق واکسن از هفته آینده در مراکز واکسیناسیون به عنوان دوز سوم تزریق خبر داد.

واکسن اسپایکوژن سومین واکسن ایرانی بود که به سبد واکسیناسیون کشور اضافه شد، این واکسن با سرمایه گذاری صد درصدی بخش خصوصی و انتقال تکنولوژی ساخته شده و تولید مشترک ایران و استرالیاست .

واکسن اسپایکوژن حاوی قسمتی از ویروس کرونا (پروتئین Spike) است که باعث ایجاد ایمنی در برابر این ویروس می‌شود و در ساخت آن از خود ویروس زنده یا کشته‌شده استفاده نشده است.

گزارش فانا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که واکسن اسپایکوژن به عنوان نوبت سوم کلیه واکسن‌های موجود در داخل کشور مورد تائید است و با فاصله حداقل سه ماه از نوبت دوم قابل تزریق است.

براساس نتیجه مطالعه بوستر واکسن اسپایکوژن، افزایش تا ۲۵ برابر غلظت آنتی‌بادی خنثی‌کننده پس از دریافت اسپایکوژن به عنوان دوز بوستر مشاهده شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر