کد خبر: 125265
A

جهش اُمیکرون/ آمار روزانه مبتلایان در روسیه به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسید

ستاد مقابله با کرونا در روسیه، روز جمعه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت اخیر در مناطق مختلف این کشور ۹۸ هزار و ۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده که ۱۴ هزار و ۴۶ نفر آنها در بیمارستانها بستری شده اند.

جهش اُمیکرون/ آمار روزانه مبتلایان در روسیه به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ ستاد مقابله با کرونا در روسیه، روز جمعه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت اخیر در مناطق مختلف این کشور ۹۸ هزار و ۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده که ۱۴ هزار و ۴۶ نفر آنها در بیمارستانها بستری شده اند.

بر اساس این گزارش، آمار کرونا از ۸۵ جمهوری و استان روسیه، در ۶۰ منطقه افزایش و در ۲۳ منطقه کاهش داشته است و در دو منطقه نیز تفاوتی نکرده است.

به این ترتیب آمار کل مبتلایان به کرونا در روسیه از آغاز همه گیری این ویروس به ۱۱ میلیون و ۵۰۲ هزار نفر رسید.

در شبانه روز گذشته ۶۶۵ نفر بر اثر کرونا در روسیه جان سپرده اند و مجموع آمار قربانیان این بیماری به ۳۲۹ هزار و ۴۴۳ نفر رسیده است.

آمار ابتلا به کرونا در روسیه در یک هفته اخیر پنج برابر رشد کرده و از ۲۰ هزار نفر به حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

خبرگزاری دولتی تاس روسیه دو هفته پیش در گزارشی از آماده شدن مناطق مختلف این کشور برای مقابله با موج جدید همه گیری کرونا در این کشور خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، تاس روز ۲۴ دی ماه در گزارشی به نقل از سران چندین منطقه روسیه، از انتظار مناطق این کشور برای تشدید شیوع کرونا بخاطر گسترش انتشار سویه اومیکرون خبر داد و نوشت: مناطق روسیه برای مقابله با موج جدید همه گیری کرونا آماده می شوند.

در این گزارش گفته شد که روسیه حداقل دو هفته فرصت دارد تا برای موج جدید کرونا آماده شود و تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی را آماده می کند.

"تاتیانا گولیکووا" معاون نخست وزیر روسیه نیز در آن زمان گفت که درحال حاضر ۱۶۴ هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونا بکار گرفته می شود و در زمان اوج همه گیری کرونا ۳۰۵ هزار تخت برای این منظور استفاده شد.

"آنا پوپووا" رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (نهاد دست اندرکار مبارزه با بیماریهای عفونی ازجمله کرونا) در این رابطه هشدار داد که شمار روزانه بیماران کرونایی در روسیه ممکن است ۶ رقمی شود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اوایل ماه ژانویه جاری اعلام کرد که کشورش در وضعیت بسیار دشوار از نظر همه گیری کرونا و در آستانه موج جدید آن قرار دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در جلسه ای با اعضای دولت روسیه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت که همه گیری کرونا ما را آسوده نمی گذارد و نه فقط روسیه بلکه تمام دنیا درگیر این مساله است.

مقام های روسیه برای مقابله با وضعیت کنونی و غلبه بر موج جدید انتشار کرونا، بر واکسیناسیون عمومی در این کشور و تسریع در تزریق واکسن تاکید دارند.

روسیه از یک سال پیش واکسیناسیون شهروندان را آغاز کرده است و در زمان حاضر پنج نوع واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا، کووی واک، اسپوتنیک لایت و اپی واک کرونا-ان در این کشور تولید شده است.

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۶۹ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و حدود ۷۶ میلیون و ۳۵۶ هزار نفر هم یک دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر