کد خبر: 125446
A

افزایش ۲۰ درصدی بستری‌ها در تهران/ مرگ‌ومیر کرونایی در پایتخت دو رقمی شد

معاون درمان ستاد کرونای کلانشهر تهران گفت: ۱۶۴۲ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند.

افزایش ۲۰ درصدی بستری‌ها در تهران/ مرگ‌ومیر کرونایی در پایتخت دو رقمی شد

به گزارش دیده بان ایران؛ معاون درمان ستاد کرونای کلانشهر تهران گفت: ۱۶۴۲ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند.

توکلی گفت: در حال حاضر ۱۶۴۲ نفر در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند که از این تعداد، ۴۹۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند. هشت هزار نفر به بخش سرپایی  بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران مراجعه کرده و جدیدا ۵۲۰ نفر بستری شده اند. میزان بستری ها نسبت به روزهای قبل حدودا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 به گفته متخصصان در افرادی که واکسن زده اند و بیماری زمینه‌ای ندارند، ابتلا به کرونا شدید نخواهد بود؛ اما در کسانی که واکسن نزده یا یک دوز دریافت کرده اند و یا بیماری زمینه‌ای دارند؛ بیماری خطرناک و مشابه سویه دلتا است.

طبق آمار عدم استقبال از دریافت دوز سوم واکسن کرونا ، ماسک نزدن و سرعت انتقال ویروس، سه عامل رسیدن به موج ششم این بیماری است.

با اعلام ستاد کرونای شهر تهران میزان ابتلا به بیماری کرونا و واریانت امیکرون به شکل تصاعدی رو به افزایش و آمار فوتی های تهران بعد از مدت ها دو رقمی شده است.

توکلی گفت: مطالعات نشان می دهند که ۵۰ درصد از درگیری ها مربوط به گروه سنی زیر ۵۰ سال است و انجام واکسیناسیون تاثیر مثبتی در ابتلای افراد به نوع شدید بیماری کرونا دارد. به نظر می رسد که باید در بازگشایی ها تجدید نظر شود. YJC

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر