کد خبر: 125664
A

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا: شیب اومیکرون از دلتا هم تندتر است/ بزودی درگیر موج ششم می شویم/ افرادی مبتلا شده اند که هر ۳ دز واکسن را تزریق کرده بودند

حسین کرمانپور می گوید: ما فکر می‌کردیم اومیکرون کنترل شده و ضعیف شده است اما سرایت پذیری فوق‌العاده سخت اومیکرون نشان داد که تندترین شیب مربوط به آن است. بر اساس تجربه جهانی تا اواخر بهمن یا اوایل اسفند با موج سخت کرونا مواجه خواهیم بود.

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا: شیب اومیکرون از دلتا هم تندتر است/ بزودی درگیر موج ششم می شویم/ افرادی مبتلا شده اند که هر ۳ دز واکسن را تزریق کرده بودند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین کرمانپور، مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا گفت: «از اواخر هفته گذشته همه چیز شروع شد و تعداد جمعیت مبتلا روز به روز به صورت تصاعدی در حال افزایش است. بر اساس تجربه جهانی تا اواخر بهمن یا اوایل اسفند با موج سخت کرونا مواجه خواهیم بود. از همین ابتدا هم مشخص است. خیلی‌ها فکر می‌کردند با توجه به واکسیناسیونی که در کشور انجام شد، اومیکرون با شیب ملایم شروع شود منتها رفته‌رفته این شیب تند شد و همان نقشی را ایفا کرد که در جهان ایفا کرد. نوع ووهان کمترین شیب و پس از آن سویه‌های بعدی مختلف شیب تندتری داشتند. دلتا هم شیب تندی داشت. ما فکر می‌کردیم اومیکرون کنترل شده و ضعیف شده است اما سرایت پذیری فوق‌العاده سخت اومیکرون نشان داد که تندترین شیب مربوط به آن است.» 

او ادامه داد: «همه کادر درمان نگران هستیم. البته ترس ما از اومیکرون نیست که به نظر می‌رسد با پیام صلح و دوستی آمده و عوارض و علایمش کمتر است. کارد درمان از این می‌ترسد که تعداد مبتلایان بالا به تعداد بالای بستری منجر شود. وقتی تعداد بستری تابع مستقیمی از تعدادمبتلایان شود، کیفیت خدمات پایین می‌آید. به هر حال ظرفیت‌ها محدود است چرا که هیچ وقت برای شرایط پاندومی بیمارستان نمی‌سازند بلکه بر اساس جمعیت شهر و منطقه بیمارستان احداث می‌شود. بنابراین وقتی تعداد بالا می‌رود، کیفیت درمان پایین می‌آید یعنی وقتی از بستری به بستری شدید و از آن به بستری  ای سی یو می‌رسیم، شرایط سخت می‌شود.»

کرمانپور افزود: «تعداد بستری‌های ای‌سی‌یو در ابتدای موج دلتا از ۶ هزار نفر عبور کرد. طبیعی بود که به مرگ روزی هزار نفر هم برسیم. الان با بستری ۱۲۰۰ نفر مرگ به ۳۰ نفر رسیده است. البته وقتی حرف از مرگ و میر حرف می‌زنیم فقط نگاه‌مان به مردم نیست بلکه آسیب‌هایی زیادی به کادر درمان می‌زند.» 

او پیشنهاد کرد: «پیشنهاد کادر درمان همچنان این است که مردم راه حل‌هایی که پیش رو داشتند و امتحان پس داده را فراموش نکنند. بهترین راه استفاده از ماسک و شست و شوی دست و دوری از تجمعات است. کسانی بودند که با ۳ دز واکسن هم مبتلا شدند و وقتی ازشان سوال کردیم کجا بودید یا جشن و مراسمی بزرگ بودند یا رفته بودند قم و جمکران یا در تولد شرکت کرده‌بودند و ...بنابراین با وجود واکسیناسیون هم باید از حضور در دورهمی‌ها و مراسم‌های بزرگ خودداری کرد چرا که حجم ویروسی که در تجمعات زیاد و بزرگ وارد دستگاه تنفسی می‌شود بسیار بیشتر بوده و باعث تشدید بیماری می‌شود.»

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر