کد خبر: 127203
A

عضو ستاد ملی کرونا: کسانی که واکسن نزده‌اند نمی توانند به مسافرت نوروزی بروند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه کسانی که واکسن نزده‌اند با محدودیت سفرهای نوروزی مواجه خواهند بود، گفت: البته این کار مستلزم بررسی‌های آخر هفته است که اگر شیوع ویروس، سیر نزولی داشته باشد این محدودیت‌ها کمتر خواهد بود.

عضو ستاد ملی کرونا: کسانی که واکسن نزده‌اند نمی توانند به مسافرت نوروزی بروند

به گزارش دیده بان ایران؛ ولی اسماعیلی در خصوص تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلات نوروز، اظهار کرد: محدودیت‌های کرونایی در حال حاضر که با شیوع ویروس اومیکرون مواجه هستیم، با دوره‌های پیش فرق خواهد کرد و به احتمال قوی از هفته بعد هم رنگ‌بندی جدیدی در خصوص وضعیت کرونایی شهرها خواهیم داشت که باعث تغییر در تصمیمات ما می‌شود.

تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای سفرهای نوروزی منوط به بررسی‌ها آخر هفته است

او ادامه داد: با توجه به هوشمند سازی محدودیت‌ها، از میان همه گروه‌ها اعم از کارمندان، رانندگان و دانشجویان و … کسانی که واکسن نزده باشند، با محدودیت سفر مواجه خواهند بود البته این کار مستلزم بررسی‌های آخر هفته است که اگر شیوع ویروس سیر نزولی داشته باشد، این محدودیت‌ها کمتر خواهد بود.

ممانعت از خرید بلیط توسط کسانی که واکسن نزده‌اند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص نحوه پایش واکسن نزده‌ها، گفت: سامانه‌ای که قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا راه‌اندازی کرد، به تمام سرورها وصل است و اطلاعات را در اختیار داریم که کدام افراد واکسن نزده اند و کسانی که مثلا قصد خرید بلیط داشته باشند، با وارد کردن کد ملی، آنلاین برای آنها پیامک ارسال خواهد شد که حق خرید بلیط ندارند.

۸ میلیون نفر واکسن نزده‌اند

اسماعیلی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در جلوگیری از میزان مرگ و میر کرونا، اظهار کرد:  بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که فوت می‌کنند، واکسن نزده‌اند و آمار واکسن نزده های ما نزدیک به ۸ میلیون نفر است که آماربالایی است و به نظر من احتمال دارد که از این هفته سیر نزولی را شاهد باشیم که انشاالله اگر اینچنین باشد مردم می‌توانند از تعطیلات نوروزی استفاده کنند./ شفقنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر