کد خبر: 12779
A

در مورد گوشت بلدرچین بیشتر بدانید!

گوشت بلدرچین سرشار از آهن است اما آیا می‌توان این گوشت را جایگزین مناسبی برای گوشت مرغ دانست؟

در مورد گوشت بلدرچین بیشتر بدانید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی ؛ با اشاره به اینکه تبلیغ برخی از خوراکی های لوکس از جمله بلدرچین بیشتر بازی با کلمات است، تاکید کرد: در حقیقت این تبلیغات گسترده به گونه ای طراحی شده که حتی به طور غیر مستقیم افراد کم برخوردار جامعه را به سمت مصرف آن سوق دهد؛ در حالی که از نظر ارزش غذایی همان مواد مغزی در گوشت قرمز، ماهی، مرغ و حتی مواد لبنی از قبیل شیر به وفور یافت می‌شود.

وی افزود: اگر گوشت بلدرچین از نظر ارزش غذایی نسبت به مرغ کمی غنی‌تر است در عوض به علت حجم و جثه بسیار کوچکش باید در هر وعده غذای 2 الی سه بلدرچین کامل میل شود تا هم از نظر ارزش غذایی و هم از نظر رفع گرسنگی برای یک فرد بالغ کفایت کند. این در حالی است که هزینه آن بسیار بیشتر از مرغ تمام می‌شود و خانواده هایی که قدرت خرید آن را ندارند، تصور می کنند که منبعی غنی از مواد پروتئینی و مغذی را از دست داده اند. 
گفتنی است؛ گوشت بلدرچین منبع غنی پروتئین، کلسیم، ویتامین های گروه B و آهن است اما قیمت بالای آن، گوشت این پرنده را در زمره خوراکی‌های لوکس قرار داده است.
انوشه با تاکید بر اینکه گوشت بلدرچین از نظر قیمت و مسائل عرضه همیشه در دسترس نیست، این سوال را مطرح کرد که مگر هر خانواده متوسط چند بار در ماه قدرت تامین این غذا را دارند؟
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: این ماده مغذی را می‌توان در لبنیات دیگر هم تامین کرد و والدین یا خانواده های بیماران نگران تامین مواد غنی و مورد نیاز فرزندانشان تنها از طریق گوشت بلدرچین نباشند چرا که تبلیغات فراوان آن بیشتر جنبه بازی با کلمات دارد.

 


منبع سلامت نیوز

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر