کد خبر: 128180
A

بهترین زمان مصرف قرص‌های ویتامین

به نقل از دیلی‌میل، کارشناسان می‌گویند، زمان مصرف ویتامین‌ها می‌تواند تعیین کننده اثربخشی آنها باشد. براساس آمار موجود، انگلیسی‌ها در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۴۲ میلیون پوند برای مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی هزینه کردند؛ تقریباً نیمی از مردم به طور مرتب آنها را خریداری می‌کنند.

بهترین زمان مصرف قرص‌های ویتامین

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از دیلی‌میل، کارشناسان می‌گویند، زمان مصرف ویتامین‌ها می‌تواند تعیین کننده اثربخشی آنها باشد. 

براساس آمار موجود، انگلیسی‌ها در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۴۲ میلیون پوند برای مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی هزینه کردند؛ تقریباً نیمی از مردم به طور مرتب آنها را خریداری می‌کنند.

در حالی که توافق بر این است که یک رژیم غذایی متعادل سالم باید تمام نیازهای غذایی شما را تامین کند، واقعیت این است که بسیاری از مردم مکمل ها را به عنوان یک شبکه ایمنی رژیم غذایی می‌دانند.

کارشناسان تاکید می‌کنند، نحوه و زمان مصرف ویتامین‌ها بر اثربخشی آنها موثر است و خطا در مصرف می‌تواند مزایای بالقوه آنها را خنثی کند. بررسی‌ها نشان داده، مصرف ویتامین D با معده خالی فایده چندانی ندارد زیرا برای جذب مناسب به چربی در روده نیاز دارد. قرص آهن نیز باید قبل از خواب و با معده خالی مصرف و با ویتامین C یا A ترکیب شود؛ از مصرف قرص آهن با محصولات لبنی و چای باید خودداری کرد.

آیدان گوگینز، داروساز مستقر در لندن و مشاور مستقل صنعت مکمل‌ها، می‌گوید: «آهن باید با معده خالی مصرف شود، زیرا برخی غذاها، به ویژه لبنیات، می‌توانند جذب آن را مسدود کنند».

وی می گوید: «اما ویتامین C می تواند به جذب آهن در بدن کمک کند، بنابراین ایده خوبی است که  مصرف این دو ترکیبی باشد، چه در مکمل چه باخوردن یک لیوان آب پرتقال. این به این دلیل است که ویتامین C به ذرات آهن متصل می‌شود و به حل شدن کامل آن در روده کمک می‌کند. ویتامین A نیز می‌تواند جذب آهن را بهبود بخشد، بنابراین مصرف مکمل آهن حاوی آن – یا پیش ساز آن بتاکاروتن – می‌تواند بسیار مفید باشد؛ بهترین زمان مصرف 2 سات پس از وعده شام و یک سات قبل خواب است».

کارشناسان توصیه می‌کنند، همچنین باید از نوشیدن چای خودداری شود؛ وقتی چای همراه با غذا میل می‌شود، می‌تواند جذب آهن از غذا را تا ۹۰ درصد مهار کند و بنابراین اگر قرص آهن همراه با چای مصرف شود، همین اثر منفی وجود دارد».

لیندسی کاس، دانشمند تغذیه در دانشگاه هرتفوردشایر می‌گوید: «ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای سالم ماندن به آن‌ها نیاز داریم، در یک تعادل پیچیده و ظریف با هم کار می‌کنند. در حالی که برخی برای بهترین عملکرد به یکدیگر نیاز دارند، برخی دیگر می‌توانند در بدن برای جذب رقابت کنند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر