کد خبر: 129113
A

مهم‌ترین عوامل خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ شناسایی شدند

محققان کشورمان با انجام پژوهشی دریافتند که مهم‌ترین عوامل خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ سن، دمای بدن و بیماری‌های قلبی عروقی است.

مهم‌ترین عوامل خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ شناسایی شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ محققان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به بار جهانی مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹، این مطالعه را با هدف تعیین عوامل مؤثر بر مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ با استفاده از تحلیل "درخت تصمیم" و مدل "رگرسیون لجستیک" در استان کرمانشاه، انجام دادند.

بر اساس این مطالعه، مهم‌ترین عوامل خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ سن، دمای بدن، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)، مراجعه قبلی به بیمارستان در ۱۴ روز گذشته و بیماری‌های قلبی عروقی بودند.

همچنین، مدل رگرسیون لجستیک چند متغیره نشان داد که متغیرهای سن، تنگی نفس ، بستری در ICU، غیر طبیعی بودن اشعه ایکس قفسه سینه، بیماری کبد، دمای بدن و بیماری قلبی عروقی  به طور قابل توجهی با مرگ و میر بالاتر بیماران مبتلا به کووید -۱۹ مرتبط بودند. 

 این پژوهش که توسط مهدی مرادی نظر و با همکاری زینب مرادی نظر، لیلا سلوکی و طاهره محمدی مجد انجام شده، نشان می‌دهد که شناسایی عوامل خطر مرگ و میر در بیماران مبتلا به COVID-۱۹ می‌تواند مداخلات موثرتری را در مراحل اولیه درمان ارائه دهد و رویکردهای پزشکی ارائه شده توسط کادر پزشکی را بهبود بخشد./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر