کد خبر: 130447
A

وزیر بهداشت: روحانیون در ماه رمضان در اقصی نقاط کشور ضرورت افزایش جمعیت را تبلیغ کنند

عین‌اللهی، وزیر بهداشت: اجرای برنامه تنظیم خانواده همه جا با پوسترهای "فرزند کمتر، زندگی بهتر" پر شده بود ولی الان برای افزایش جمعیت هیچ تبلیغی نمی‌شود. حوزویان در ایام ماه مبارک رمضان به اقصی نقاط کشور برای تبلیغ مراجعه می‌کنند، این ماه فرصت خوبی برای تبلیغ روحانیون در زمینه مسئله بحران جمعیت و ضرورت افزایش نرخ باروری است. به جز این ماه هم از حوزه انتظار داریم به مردم بیشتر آگاهی‌بخشی کنند.

وزیر بهداشت: روحانیون در ماه رمضان در اقصی نقاط کشور ضرورت افزایش جمعیت را  تبلیغ کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بهرام عین‌ اللهی در پنجمین نشست قرارگاه عملیاتی سلامت و جوانی جمعیت اظهار داشت: برنامه‌های افزایش جمعیت باید با اقدامات تبلیغی و اطلاع‌رسانی در جامعه نمود پیدا کند.

وی تصریح کرد: حوزویان در ایام ماه مبارک رمضان به اقصی نقاط کشور برای تبلیغ مراجعه می‌کنند و این ماه فرصت خوبی برای تبلیغ روحانیون در زمینه مساله بحران جمعیت و ضرورت افزایش نرخ باروری است همچنین به جز این ماه هم از حوزه انتظار داریم به مردم بیشتر آگاهی‌بخشی کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه لازم است در سفرهای استانی مصوباتی درباره توسعه خوابگاه‌های متاهلی داشته باشیم، تاکید کرد: در راستای اطلاع‌رسانی برنامه‌های جمعیتی ضرورت دارد کمیته رسانه در این قرارگاه برای پیگیری اطلاع‌رسانی و تبلیغات برنامه‌ها تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها، اکنون کاهش نرخ رشد جمعیت به ۶ دهم درصد رسیده که این مساله در تاریخ ایران بی‌سابقه است و کاهش نرخ باروری هم به ۱.۶ دهم فرزند به ازای هر زن رسیده است.

مقام معظم رهبری تکلیف آینده کشور را افزایش جمعیت و ایجاد ثروت پایدار تعیین کرده‌اند و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ناظر به اصول ۱۲۳ و ۸۵ قانون اساسی است آبان ماه توسط رییس جمهور ابلاغ شد و ۳۴ ماده از آن به حوزه سلامت مربوط می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر