کد خبر: 131549
A

معاون وزیر بهداشت: ۱۴ میلیون نفر تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکرده اند

حیدری گفت: درحال حاضر 14 میلیون نفر هیچ واکسنی و 26 میلیون نفر نوبت سوم واکسن خود را دریافت نکرده اند که این نگران کننده است، هرچه زمان بگذرد ایمنی بدن نیز کاهش پیدا می کند به همین دلیل خواهش ما این است که برای تزریق واکسن خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

معاون وزیر بهداشت: ۱۴ میلیون نفر تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکرده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تزریق دز چهارم واکسن کرونا، به خبرگزاری وابسته به وزارت ورزش و جوانان گفت: 8 اسفند 1400 تزریق دز چهارم برای افرادی که دارای نقص ایمنی هستند و 3 ماه از تزریق دز سوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته بود ابلاغ شده بود و در دو هفته گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد برای افراد بالای 70 سال که 3 ماه از نوبت سوم و کادر درمان که 4 ماه از نوبت سوم واکسن‌شان گذشته دز چهارم تزریق شود.

حیدری دربره تزریق دز چهارم برای عموم جامعه، گفت: اواسط و یا اواخر تابستان دعوت عمومی از جامعه (یعنی افراد بالای 7 سال که واکسن تزریق کرده‌اند) را  برای دریافت دز چهارم واکسن خواهیم داشت. درحال حاضر خواهش ما این است که افراد برای تزریق دز سوم اقدام کنند و اجازه ندهند وقتی وارد موج جدید شدیم بعد برای تزریق واکسن مراجعه کنند چراکه ارزشی نخواهد داشت.

وی درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور، بیان کرد: شیوع کرونا در کشور به شدت کاهش یافته است و موارد فوتی و سرپایی نسبت به کشورهای منطقه کاهش زیادی داشته است و در شرایط خوبی قرار گرفتیم اما امیدواریم کاهش بیماری کرونا در کشور پیام عادی انگاری برای مردم نداشته باشد که بخواهند دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: مردم همچنان زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری‌ها و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شرایط فعلی را بتوانیم استمرار دهیم و اطمینان حاصل شود که بیماری کمتر و کمتر شده است و تمام تلاش ما این است که سلامت مردم در کنار رسیدگی به کارهای روزمره‌شان حفظ شود که نیازمند همکاری دو طرفه میان مسئولان و مردم است.

حیدری با تاکید بر اینکه زدن ماسک هنوز جدی است و مردم همچنان باید رعایت کنند، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های کشورهای توسعه یافته که حتی واکسن‌های خوبی هم داشتند برداشتن ماسک بوده است، حالا که شرایط به سمتی می‌رود که وضعیت بهتری را بعد از دوسال تجربه می‌کنیم باید بتوانیم این شرایط را حفظ و استمرار دهیم.

وی درباره پیک جدید کرونا، تصریح کرد: کشورهای اورپایی و آفریقایی پیش بینی کرده‌اند در اواسط و یا اواخر تابستان درگیر پیک جدیدی شویم البته این نگرانی را ما برای تعطیلات نوروز هم داشتیم و پیش بینی شده بود که بعد از تعطیلات نوروز پیک جدیدی را شاهد باشیم که این خوشبختانه این اتفاق رخ نداد و پوشش واکسیناسیون و رعایت ماسک باعث آن شد. وقتی واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه جدی گرفته شود باعث می شود در پیک جدید با کمترین آسیب درگیر شویم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اگر ایمنی جامعه با تزریق واکسن بالا باشد در پیک های آینده مشکلی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: درحال حاضر 14 میلیون نفر هیچ واکسنی و 26 میلیون نفر نوبت سوم واکسن خود را دریافت نکرده اند که این نگران کننده است، هرچه زمان بگذرد ایمنی بدن نیز کاهش پیدا می کند به همین دلیل خواهش ما این است که برای تزریق واکسن خود هرچه سریعتر اقدام کنند علاوه بر این همچنان خویشتنداری کرده و در استفاده از ماسک توجه داشته باشند. اگر مردم همراهی لازم داشته باشند خبرهای خوش از تمام شدن این بیماری را داشته باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر