کد خبر: 13190
A

استفاده از روغن خوک در لوازم آرایشی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز گفت: تروروسم نوین چهره خود را در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد و نمونه‌ای از آن لوزام آرایشی قاچاقی است که سلامت مردم را به خطر انداخته است.

استفاده از روغن خوک در لوازم آرایشی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نخستین همایش کاهش مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی بعد از ظهر امروز در استان البرز برگزار شد.

در بخشی از این مراسم جلال غفار‌زاده طی سخنانی اظهار داشت: تروریسم سال‌ها و بلکه دهه‌ها است که از سوی کشورهای غربی و دشمنان اسلام و انقلاب علیه ملت‌های آزادی‌خواه به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: در دوره‌ای به ترور بزرگان انقلاب روی آوردن، اما امروز تروریسم نوین چهره خود را در حوزه‌های دیگر نشان می‌دهد و اگر در این زمینه غفلت کنیم، آسیب‌پذیر خواهیم شد.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز تصریح کرد: یکی از این بخش‌ها مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی است که به صورت تقلبی تولید و از طریق قاچاق در کشورهای مختلف از جمله ایران توزیع می‌شود.

غفارزاده گفت: در دوره‌ای اعلام کردیم که باید در حوزه لوازم آرایشی نیز همان نظارت‌ها و اهمیتی که در خصوص مواد غذایی و دارو داریم را داشته باشیم و امروز به این مهم رسیده‌ایم که کوچک‌ترین غفلتی، سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

وی بیان داشت: این مطلب هرگز شعار نیست و واقعیت‌هایی است که با تحقیقات میدانی گسترده حاصل شده و همه باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز افزود: خوشبختانه با کنترل مبادی ورودی کالای قاچاق و مبارزه با قاچاق کالا، ورود کالاهای آرایشی و بهداشتی تقلبی قاچاق محدود شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

غفارزاده ادامه داد: نخستین گام بیوتروریسیم این است که مبادی تولید و عرضه بسیار مجهول است، به عبارتی هیچ کس نمی‌داند که این کالا چگونه و توسط چه کسانی و در کجا تولید و عرضه شده است.

وی گفت: دومین گام این است که هیچ کس درباره کیفیت آن مسؤول و پاسخگو نبوده و این در حالی است که همه مردم جامعه به نوعی و با شدت کم و زیاد مصرف کننده محصولات آرایشی و بهداشتی هستند.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز اظهار داشت: بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده، متوجه شدیم که در برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق که به این صورت تولید و وارد کشور شده، از روغن خوکی استفاده می‌شود که این امر در کنار مسائل دینی، برای سلامت مردم خطرات بسیاری به دنبال دارد.

غفارزاده افزود: بنابراین در کنار برخوردهای جدی با ورود کالای قاچاق، باید فرهنگ‌سازی نیز در جامعه صورت گرفته تا مردم تنها از مراکز رسمی و مجوزدار این محصولات را تهیه کرده و در هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی بر کیفیت و تولیدکننده کالا توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر طرح تشدید نظارت بر عرضه کنندگان این محصولات به ویژه داروخانه‌ها در دستور کار قرار داشته و کوچک‌ترین محصول آرایشی و بهداشتی قاچاق در این مراکز با برخورد قاطع قانونی روبه‌رو می‌شود.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز گفت: داروخانه‌های استان البرز باید مراقب باشند و در صورت مشاهده حتی یک کالای قاچاق برخورد قاطع در انتظار مالکان بوده و حتی تا لغو مجوز و پروانه آنها پیش می‌رویم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر