کد خبر: 132302
A

مراسم روز روابط عمومی با یاد شهدای سلامت برگزار شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تصمیماتی که از دالان افکار عمومی و روابط عمومی می‌گذرد، تصمیماتی استراتژیک و مبتنی بر شواهد است.

مراسم روز روابط عمومی با یاد شهدای سلامت برگزار شد

به گزارش دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی روزیکشنبه گذشته در آیین گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که با حضور جمعی از مسئولان و فعالان حوزه روابط عمومی در تالار امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت روز روابط عمومی را به تمامی فعالان این حوزه  به ویژه تلاشگران روابط عمومی در ستاد و مراکز تابعه دانشگاه تبریک گفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروز روابط عمومی به یک عنصر کنشگر استراتژیک برای دستگاهها تبدیل شده است که نقشش صرفا اطلاع رسانی نیست و نقشی تحلیلی و واکاوی دارد. 

دکتر زالی گفت: روابط عمومی به عنوان یک کنشگر متعامل و خط مواصلاتی برای ارتباط دستگاههای مختلف با افراد(اعم از ذینفعان، ذی مدخلان و  ذیربطان)  دارای یک نقش استراتژیک است. به همین دلیل در برخورد و تحلیل و تفصیل برنامه‌ریزی های استراتژیک امروز یک جایگاه بسیار مناسبی را برای روابط عمومی در نظر می گیرند.

دکتر زالی با تاکید بر اهمیت روابط عمومی مبتنی بر شواهد خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها چشمان بصیر و گوشهای سمیعی برای دیده وری، ارزیابی و تحلیل در حوزه های مختلف هستند. بنابر این تصمیماتی که از دالان افکار عمومی و روابط عمومی می‌گذرد واقعا تصمیمات استراتژیک مبتنی بر شواهد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تولید اطلاعات درحوزه فناوری و ارتباطات جهانی و تغییرات اطلاعات در دو سال اخیر اشاره کرد.

به گفته دکتر زالی جذب مخاطب در روابط عمومی به یک هنر تبدیل شده است و حفظ این مخاطبان هنر برجسته تری است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در بحث تجارت جهانی اطلاعات موضوع  امنیت سایبری بسیار مهم است، زیرا حجم اطلاعات بسیار زیاد است. 

وی نقش روابط عمومی‌ها را در تحرک خلاقیت و نوآوری بسیار مهم برشمرد و دستاوردهای روابط عمومی دانشگاه را در دو سال گذشته مرهون تلاش همکاران  ستادی و محیطی روابط عمومی دانشگاه و مدیریت عالمانه مژگان کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه دانست.

دکتر زالی کرونا را باعث ایجاد تحولی در روابط عمومی دانشگاه و کشور برشمرد و یادآور شد: در روزهای آغازین شیوع بیماری کرونا که اینفودمی آفت فضای مجازی بود و شاهد انفجار اطلاعات مهیب و ترسناک در جامعه بودیم با امضای تفاهم نامه ای با همکاران دانشگاه علامه طباطبایی برای کنترل این اینفودمی سعی کردیم که نگاهی علمی به موضوع داشته باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: ۲۵ نهاد اصلی و ۴۷۵ خرده نهاد اجرایی، تقنینی و قضایی در مجموعه ستاد مقابله با کرونای پایتخت با ما همکاری کردند.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مستندسازی کرونا به عنوان یک مانور بیولوژیک و بخشی از جهاد تبیینی عرصه سلامت در حوزه کرونا اشاره کرد و مستند موج اول پایتخت را مستندی در این راستا عنوان کرد.

 وی در خاتمه سخنان خود ضمن تبریک مجدد روز ارتباطات و روابط عمومی از تمامی فعالان این عرصه به ویژه همکاران دانشگاه تقدیر کرد.

مژگان کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز هفته ارتباطات و روابط عمومی به تمامی تلاشگران حوزه روابط عمومی دانشگاه در ستاد و مراکز تابعه، از تلاشهای صادقانه و خالصانه آنان در پاندمی کرونا تقدیر کرد.

 وی پاندمی کرونا را هزینه ای سنگین برای کسب تجارب ارزشمند برشمرد و افزود: وقایع این دوران نشان داد که یک الگوی بومی در حوزه اجتماع وجود دارد که براساس آن آحاد مختلف جامعه با همه بضاعت و داشته خود اعم از دانش، تکنولوژی و هنر به یاری یکدیگر برمی‌خیزند.

به گفته وی این موضوع در حوزه روابط عمومی بسیار چشمگیرتر بود تا جایی که افراد، سازمانها و شرکت های مختلف به یاری روابط عمومی شتافته و دانش، تکنولوژی و هنر خود را بدون هیچ منتی در اختیار گذاشتند تا اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد.

کریمی گفت: این الگو به ما نشان داد که مهمترین سرمایه ما سرمایه اجتماعی است که همانا مردم هستند . امیدواریم روابط عمومی بتواند به عنوان یک هسته این سرمایه را حفظ کرده و ارتقا دهد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در ادامه سخنان خود به ارایه گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه روابط عمومی پرداخت.

انتشار ۱۸۰۰ خبر در سال ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی دانشگاه

وی در این گزارش به انتشار ۱۸۰۰ خبر پوششی، دریافتی و تولیدی در سال گذشته در وب سایت دانشگاه اشاره کرد و گفت:  اخبار تولیدی دانشگاه در حوزه های مختلفی نظیر تقویم ملی سلامت، معرفی ظرفیتها و دستاوردهای علمی دانشگاه، علائم، راه‌های درمان و پیشگیری سرطان‌ها، سلامت زنان، سلامت روان، سلامت کودکان، تغذیه و آشنایی با اطلاعات پزشکی و بهداشتی تحت عنوان راهنما سلامت و معرفی مراکز و دانشکده ها تهیه می‌شود.

تشکیل میز تحریریه با حضور ۴۰ نفر از اساتید دانشگاه

مدیر روابط عمومی دانشگاه به تشکیل میز تحریریه با حضور ۴۰ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه در طول پاندمی کرونا  اشاره کرد که با ارتباط موثر با آنها اخبار علمی توسط تحریریه روابط عمومی تولید می‌شود.

وی با اشاره به بازنشر اخبار منتشره دانشگاه در رسانه ها و خبرگزاری ها گفت: روابط عمومی دانشگاه در مسیر تبدیل شدن به مرجعیت در حوزه آموزش سلامت و اصلاح سبک زندگی  اقدام به انتشار خطوط محتوایی از جمله به‌کمپلکس، راهنما سلامت و تکثیر ممنوع کرد.

وی در ادامه این گزارش به انتشار کتب متعدد، طراحی گرافیک برجسته سایت دانشگاه و فضای مجازی، توسعه زیرساختهای تجهیزاتی بخش ویدیویی، راه اندازی استودیو ضبط فیلم روابط عمومی و راه اندازی دو باکس تدوین اشاره کرد.

به گفته وی روابط عمومی داشگاه در دوازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد موفق به کسب رتبه اول شد.

کریمی یادآور شد که در سال ۱۴۰۰ در حوزه تولید محتوای ویدیویی ۵۰ ویدیو مناسبتی، نماهنگ مدافعان سلامت، تولید بیش از ۴۰ ویدیو در مراسم دانشگاه، تولید بیش از ۱۰ مستند کوتاه، تولید بیش از ۵۰ ویدیو  و همچنین تولید مستند بلند موج اول پایتخت تولید شده است.

به گفته وی بازنشر تصاویر و عکسها در خبرگزاری های مختلف، سایت سازمان جهانی بهداشت و سایتهای مختلف خارجی و داخلی، راه اندازی آرشیو دیجیتال عکس روابط عمومی، برگزاری نمایشگاه عکس مدافعان سلامت در مترو، انتشار کتاب عکس تصویر یک نبرد، تهیه پرتره پرستاران کرونا از دیگر دستاوردهای روابط عمومی دانشگاه در حوزه گزارش های تصویری در سال ۱۴۰۰ بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به فعال شدن شبکه اینستاگرام دانشگاه در دوران کرونا گفت: در اینستاگرام انتشار ۱۵ به کمپلکس، ۱۸۲ لایو آموزشی، ۱۰۰۰ پرسش و پاسخ در استوری، انتشار ۱۰۰ ویدیو، معرفی ۳۰۰ کتاب را داشتیم.

به گفته وی اینستاگرام دانشگاه بیش از ۱۳۳ هزار مخاطب دارد که ۵۵ درصد آنان را زنان تشکیل می دهند و ۱۰ درصد آنان از کشورهای عراق ، ترکیه و آمریکا و کانادا هستند. 

وی با اشاره به تاکید رییس دانشگاه بر ضرورت مستندسازی وقایع ستاد کرونا به انتشار شش جلد کتاب در حوزه کرونا اشاره کرد.

انجام ۲۸۳۶ دوره افکار سنجی از مراکز درمانی

مدیر روابط عمومی دانشگاه راه اندازی مرکز افکار سنجی را از دیگر اقدامات روابط عمومی برشمرد که در سه حوزه گیرندگان خدمت، دهندگان خدمت و مردم به سنجش افکار می پردازند و خاطرنشان کرد که تاکنون ۲۸۳۶ دوره افکار سنجی از مراکز درمانی انجام شده است که نتایج آنها پس از تحلیل ماهانه برای روسای مراکز و معاونت مربوطه به منظور تصمیم گیری های لازم ارسال شده و منجر به ارتقای رضایت بیماران از کادر درمانی، هتلینگ و کادر اداری بیمارستان شده است.

روابط عمومی دانشگاه در مسیر نیل به مرجعیت رسانه ای

   کریمی در بخش دیگری از سخنان خود دو رویکرد مهم در روابط عمومی در سال گذشته را تبدیل شدن به مرجعیت رسانه ای دانست و گفت:  با تعریف لایه های مختلف خبری و پوشش حداکثری رویدادها درحوزه سلامت توانستیم برای مردم و رسانه‌های مختلف کشور و حتی برخی رسانه های خارجی در حوزه سلامت یک مرجعیت رسانه ای را ایجاد کنیم. 

وی افزود:  بسیاری از جریان سازی های حوزه آموزش سلامت از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی شروع شد که این موضوع مایه افتخار است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  گفت: به عنوان نخستین دانشگاه در حوزه سلامت موفق به کسب مجوز پایگاه خبری برای سایت اطلاع رسانی دانشگاه از کمیته نظارت بر مطبوعات و خبرگزاریهای وزارت ارشاد شدیم.

 کریمی با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه در انتشار اخبار حوزه سلامت خاطرنشان کرد:  ما مسائل  حوزه سلامت را با نگاهی جامعه نگر در سطح ملی منتشر می‌کنیم .

وی افزود: پس از بررسی های مختلف و تعیین اولویتهای ارتباطی دانشگاه، طرح جامعی به عنوان  PRCU دانشگاه مبتنی بر روابط عمومی سلامت طراحی شده است که در واقع نقشه ارتباطی با اولویتهای دانشگاه را تعیین می کند و امیدواریم در سال جاری بتوانیم زیربنای آن را اجرایی کنیم و ماحصل آن بتواند رضایت حداکثری ذینفعان را در برداشته باشد.

روابط عمومی دانشگاه در همه حوزه‌های ارتباطی و تکنولوژی ورود کرده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: امروز در جایگاهی قرار داریم که می توانیم ادعا کنیم روابط عمومی دانشگاه در همه حوزه‌های ارتباطی و تکنولوژی ورود کرده است. امروز شبکه اینستاگرام دانشگاه به عنوان یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین صفحات اجتماعی در حوزه سلامت در کشور تلقی می شود که با سیاستهای مبتنی بر دیجیتال کار خود را دنبال می کند.

وی همچنین از آغاز طراحی محصولی در حوزه هوش مصنوعی با همکاری روابط عمومی و معاونت تحقیقات و فناوری در حوزه ارتباطات در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

براساس این گزارش در این مراسم سردار یزدی مشاور فرمانده کل سپاه ، دکتر قاسمی رییس انجمن روابط عمومی ایران، دکتر نصیری رییس سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران، دکتر چشمی رییس بسیج جامعه پزشکی، ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران، دکتر صدیقه اعتماد سعید مدیر شبکه رادیویی سلامت، بهروز شعیبی کارگردان سینما، دکتر غلامرضا کاظمی دینان  ، دکتر علیرضا عبدالهی نژاد عضو هیئت علمی ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی دیگر از مسئولان و فعالان حوزه روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد.

در این مراسم ضمن  اکران مستند موج اول پایتخت  از شش اثر تالیفی روابط عمومی دانشگاه در دوران کرونا نیز رونمایی شد.

62266746

4d935495-e3a7-4594-9e20-7551af4bf342

8d4bcdb5-c9a4-416f-919f-5a8d9ab7dd1b

021f7589-5f13-4ff1-8001-e9adc2a7206d

36f5acaf-0053-452e-b336-2818abb01ab2

83df040d-755d-46da-96a2-af50139b9ab7

95af4cf6-a5a9-40d9-9e7f-cd7b524a7b6e

879d8856-0acb-478a-b5d4-7302d253b686

3270b9cf-598b-488d-9f21-4cf14bb8c1ae

cd5ab043-97be-417b-96dd-4cadcb72fe7c

e2b645e7-e6b2-4be3-b0f1-9f67de59f0a6

 

e210deeb-47c1-42ca-807f-feafa0f40f29

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر