کد خبر: 13248
A

فواید دارویی معجزه آسا به نام ورزش!

ورزش کردن جریان خون به مغز را افزایش می دهد و رشد رگ های خونی جدید و سلول های مغزی را تغذیه می کند.

فواید دارویی معجزه آسا به نام ورزش!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اگر دارویی همانند ورزش کردن وجود داشته باشد که برای سلامت انسان هر کاری انجام دهد، احتمالا ارزشمندترین دارویی نام خواهد گرفت که تاکنون معرفی شده است.

فواید دارویی معجزه آسا به نام ورزش!

 

همه ما از والدین، دوستان و پزشکان شنیده ایم که انجام ورزش برای سلامت خوب است. اما بیشتر مواقع کسی نمی گوید که ورزش چگونه می تواند به شما کمک کند و این که به چه میزان و چه نوع ورزشی نیازمند هستید. بسیاری از پزشکان احساس می کنند که زمان آن فرا رسیده است این شرایط تغییر کند. در ادامه با با برخی فواید داروی معجزه آسای ورزش بیشتر آشنا می شویم.

تقویت کننده مغز است

ورزش کردن جریان خون به مغز را افزایش می دهد و رشد رگ های خونی جدید و سلول های مغزی را تغذیه می کند. مطالعه ای جدید نشان داده است، پروتئینی به نام کاتپسین B که هنگام ورزش از ماهیچه ها ترشح می شود، به صورت مستقیم با حافظه و شناخت پیوند خورده است. درک چگونگی اثرگذاری این پروتئین بر مغز پزشکان را در نزدیک‌تر شدن به یافتن روش مقابله با خطر زوال عقل و دیگر بیماری های انحطاطی مغز مانند آلزایمر و پارکینسون کمک می کند.

خلق و خو را بهبود می بخشد

انجام تمرینات ورزشی به کاهش استرس، بهبود خواب، و تقویت روحیه کمک می کند. ورزش کردن احتمال ابتلا به افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد و می تواند در درمان این شرایط مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین درمان پوست است

ورزش کردن به افزایش جریان خون در بدن کمک می کند و دریافت اکسیژن و مواد مغذی بیشتر توسط پوست به درخشش و بهبود شرایط ظاهری آن منتج می شود.

شما را جوان نگه می دارد

نه تنها انعطاف پذیری و تعادل به حرکت سریع‌تر و احساس جوانی کمک می کنند، بلکه مطالعات نشان می دهند که ورزش کردن می تواند تا پنج سال به عمر انسان اضافه کند. انجام ورزش روند پیری سلول ها را کند می کند.

فواید دارویی معجزه آسا به نام ورزش!

روند بهبود را تسریع می کند

مطالعات نشان داده اند، افراد مبتلا به دیابت نوع 2، آرتروز، یا نارسایی قلبی، یا افرادی که روند بهبودی از سکته مغزی را سپری می کنند با انجام ورزش در مدیریت نشانه ها و روند سریع‌تر بهبودی موفق‌تر هستند. داستان های قدیمی که به شما می گویند در صورت ابتلا به ورم مفاصل یا کمر درد نباید از مفاصل خود استفاده کنید را فراموش کنید. انجام تمرینات ورزشی درست و مناسب می تواند نتایج شگفت انگیزی را به همراه داشته باشد.

به کاهش وزن کمک می کند

همه ما شنیده ایم که ورزش کردن به کاهش وزن کمک می کند. ورزش کردن بخشی از یک طرح رژیم سالم محسوب می شود. اما به خاطر داشته باشید، ورزش کردن به عضله سازی کمک می کند و احتمال افزایش اشتها وجود دارد و بر همین اساس، شاید کاهش وزن به سرعت رخ ندهد. اما خبر خوب این است که ورزش به سوزاندن کارآمدتر چربی کمک می کند و موجب کاهش سلول های چربی می شود.

برای انجام تمرینات ورزشی لزومی ندارد به باشگاه بروید و یا لوازم گران قیمت خریداری کنید. دولت آمریکا انجام 150 دقیقه ورزش در هفته را توصیه می کند که شامل 5 روز در هفته به مدت 30 دقیقه می شود. در همین راستا، می توانید به پیاده روی بروید یا تمرینات ساده ورزشی را در خانه انجام دهید.

اگر زمان کافی در اختیار ندارید باز هم جای نگرانی نیست زیرا پژوهشگران کشف کرده اند که 10 دقیقه انجام تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) می تواند به اندازه یک جلسه 45 دقیقه ای ورزش کارایی داشته باشد.

بدون تردید، ارزش امتحان کردن را دارد. شما می توانید دوچرخه سواری کنید، بدوید یا شنا کنید. در طول همه مراحل باید با سرعت و قدرت بالا حرکت کنید. البته، شدت برای همه مناسب نیست و پیش از انجام تمرینات ورزشی باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

تمرین سریع با شدت بالا

2 دقیقه: گرم کردن بدن

20 ثانیه: دوچرخه سواری، شنا، یا دویدن با تمام توان

2 دقیقه: انجام آهسته و آرام ورزش

20 ثانیه: دوچرخه سواری، شنا، یا دویدن با تمام توان

3 دقیقه: سرد کردن بدن

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر