کد خبر: 135092
A
یک اپیدمیولوژیست گفت:

اساس رنگ‌بندی کرونایی شهرها باید کلاً تغییر کند

سوری گفت: اساس قضاوت ما راجع به اپیدمی نمی‌تواند بر پایه‌ی رنگ‌بندی باشد، چراکه متاسفانه رنگ‌بندی‌ها ذهنیت کاذب ایجاد کرده و حتی سیاستگذارها و مدیران بخش‌های مرتبط با کرونا را گمراه کرده است.

اساس رنگ‌بندی کرونایی شهرها باید کلاً تغییر کند

به گزارش دیده بان ایران, حمید سوری، اپیدمیولوژیست درباره وضعیت کرونایی کشور و همچنین کم شدن موازین رعایت مقابله با کرونا می‌گوید: «مبنای قضاوت راجع به وضعیت اپیدمی در کشور اگر بر پایه رنگ‌بندی شهرها باشد اشتباه است، علت این است که عملاً رنگ‌بندی شهرها معید وضعیت خطر اپیدمی در مناطق مختلف نیست. رنگ‌بندی‌ها صرفاً بر پایه‌ی تعداد موارد بستری به ازای جمعیت است، اما بستری تنها یکی از متغیرهایی است که می‌تواند سطح خطر ناشی از اپیدمی را در مناطق مختلف نشان دهد. درحالی‌که متغیرهای دیگری هم مانند تعداد مرگ و ابتلا، نسبت تست‌های مثبت به کل تست‌ها، طغیان‌ها، تحرک جمعیتی، عدم رعایت پروتکل‌ها هم وجود دارند. بنابراین اساس قضاوت ما راجع به اپیدمی نمی‌تواند بر پایه‌ی رنگ‌بندی باشد، چراکه متاسفانه رنگ‌بندی‌ها ذهنیت کاذب ایجاد کرده و حتی سیاستگذارها و مدیران بخش‌های مرتبط با کرونا را گمراه کرده است.»

او ادامه می‌دهد: «لذا لازم است اولاً اساس رنگ‌بندی به‌کل تغییر جدی پیدا کند، دوم این‌که قضاوت ما برای خطر بر پایه‌ی این شود که سایر متغیرها را در یک مدل مناسب قرار دهیم و تحلیل کنیم.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر