کد خبر: 13523
A

داروها عوارض کوتاه و بلند مدت دارند

امروزه تعداد بیماری‌ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و یکی از دلایل مهمی که چرا این همه بیماری وجود دارد به خاطر سم‌هایی است که افراد وارد بدن شان می‌کنندو این سم‌ها می‌تواند حتی شامل داروهای تجویزی و غیر تجویزی باشد.

داروها عوارض کوتاه و بلند مدت دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، داروهای شیمیایی که برای درمان بیماری‌های توسط پزشکان تجویز می‌شود, در کنار فوایدی که دارند ولی برخی مواقع دارای عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی هستند که می‌تواند این عوارض بر زندگی فرد تاثیر مستقیم بگذارد.

بسیاری از پزشکان معتقد هستند که برخی از بیماری‌هایی که در فرد ایجاد می‌شود ناشی از مصرف داروهای شیمیایی تجویز شده است، مثلاً داروی مکمل کلسیم دارویی که برای رفع کمبود کلسیم تجویز می‌شود ولی اثرات منفی بر کلیه‌ها دارد و موجب بروز سنگ کلیه می‌شود.

باید گفت که برخی از شرکت‌های دارویی آنچنان توجه به سلامت مردم نمی‌کنند و مسائل مالی بیشتر برایشان مهم است؛ برخی از شرکت‌های بزرگ دارویی، تشویق‌های نقدی زیاد و اطّلاعات روز را درباره داروها ارائه می‌دهند تا مطمئن شوند که پزشکان، کسانی که در واقع خریداران واقعی دارو هستند، داروهایشان را از طریق تجویز کردن، به مردم می‌رسانند.

امروزه تعداد بیماری‌ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و یکی از دلایل مهمی که چرا این همه بیماری وجود دارد به خاطر سم‌هایی است که افراد وارد بدنشان می‌کنند, این سم‌ها شامل داروهای تجویزی و غیر تجویزی پزشکان نیز است.

درست است، داروهای تجویزی و غیر تجویزی که افراد مصرف می‌کنند تا علائم بیماری افراد کم شود یا از بین رود، در حقیقت این عمل یکی از مهمترین دلایلی است که باعث بیماری می‌شود.

برخی از شرکت‌های داروسازی می‌دانند که تمام داروها، عوارض جانبی (Side Effects) نیز دارند, این یک رازی است که آنها نمی‌خواهند افراد این مسئله را بدانند مانند صنعت تنباکو که می‌دانستند کشیدن سیگار، اعتیادآور است و می‌تواند باعث سرطان ریه شود، اما چندین دهه آن را کتمان کردند.

امروزه بسیاری از صنایع داروسازی می‌دانند که تمام داروها، عوارض جانبی منفی نیز دارند و می‌توانند سبب بیماری بیشتری در بدن شوند! صنعت داروسازی می‌داند که داروهایی که مردم مصرف می‌کنند برخی مواقع در بهبود سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و تعداد زیادی بیماری‌ها بهبود کامل حاصل نمی‌کند, باید درباره این مسئله اندیشدید که چرا این اطلاعات برای مردم فاش نمی‌شوند، چون این کار سودآور است.

درست مانند صنعت تنباکو به این چرخه، دقیق نگاه کرد وقتی شروع به مصرف دارو می‌کنند تا علائم بیماری خاصی را که دارند، کنترل کنند, چند ماه بعد، ناراحتی دیگری برای افراد به وجود می‌آید این ناراحتی جدید ناشناخته است و دلیل آن در حقیقت، مصرف داروی اولیه است. بعد افراد شروع به خوردن داروی دیگری می‌کنند, به نظر این مؤثّر می‌آید ولی ناراحتی جدید ناشناخته است و دلیل آن در حقیقت، مصرف داروی اولیه است! بعد شروع به خوردن داروی دیگری می‌کنند, به نظر این مؤثّر می‌آید و ناراحتی افراد بهتر می‌شود ولی چند ماه بعد متوجه یک سری بیماری‌های دیگر می‌شود.

در واقع علّت بروز این مشکلات جدید، مصرف داروهای قبلی است, حال برای بیماری‌های جدید، داروهای بیشتری به افراد داده می‌شود, اکنون می‌توان متوجه شد، که این کار برای صنعت داروسازی تا چه اندازه سودآور است؟ صنعت دارو سازی و برخی از شرکت‌های دارویی دنیا برای اهداف شان این کار را عمداً انجام می‌دهند برخی از شرکت‌های داروسازی در دنیا داروهایی را می‌سازند که به یک گروه از بیماری‌ها می‌پردازد.

برخی از شرکت‌های دارویی، برای حل مشکلات جدید افراد که دلیل آن مصرف داروهای اولیه است، دارویی را تولید می‌کند, این کار سود بیشتری دارد و فروش داروهای بیشتر را تضمین می‌کند.

در مورد داروهایی که افراد فکر می‌کنند که تأثیر و سلامت آنها اثبات شده و به اصطلاح توسط FDA ، تأیید شده بود بعد از چندین سال، خطرناک بودن همین داروهای سالم و مؤثّر سبب مرگِ بسیاری افراد شده تا جایی که در آخر FDA مجبور شد، آنها را از بازار خارج کند و بعد از اینکه داروها برای آنها میلیون‌ها دلار سود به بار آورده، آنها را از بازارها خارج می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر