کد خبر: 135789
A

انتقاد یک کارشناس به وزارت بهداشت: مردم قربانی محرمانه بودن اطلاعات کرونا می‌شوند

زمزمه‌های شروع پیک هفتم شنیده می‌شود، آمار موارد ابتلا و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم نشان می‌دهد که ابتلا به کرونا وارد یک شیب بالا رونده شده است. این درحالی‌ست که کارشناسان معتقدند با وجود پیش‌بینی این وضعیت وزارت بهداشت به هشدارهای آن‌ها توجه نکرد.

انتقاد یک کارشناس به وزارت بهداشت: مردم قربانی محرمانه بودن اطلاعات کرونا می‌شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ زمزمه‌های شروع پیک هفتم شنیده می‌شود، آمار موارد ابتلا و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم نشان می‌دهد که ابتلا به کرونا وارد یک شیب بالا رونده شده است. این درحالی‌ست که کارشناسان معتقدند با وجود پیش‌بینی این وضعیت وزارت بهداشت به هشدارهای آن‌ها توجه نکرد.

دراین‌باره حمید سوری، اپیدمیولوژیست  می‌گوید: «اگر مصاحبه‌های گذشته درباره شیوع مجدد کرونا را در دو ماه اخیر رصد کنید، متوجه خواهید شد تمام هشدارها توسط کارشناسان بارها داده شده است، اما متاسفانه گوش شنوا وجود ندارد، مسئولان کم توجهی می‌کنند، طوری‌که حتی حاضر نیستند یک جلسه تخصصی راجع به پیش‌بینی‌های موجود از وضعیت اپیدمی در کشور بگذارند تا درباره آن بحث و تبادل نظر شود.»

 

وی ادامه می‌دهد: «ما پیش‌گو نیستیم، اما بالاخره در هر علمی یکسری شاخص‌ها وجود دارد که می‌توان با آن شاخص‌ها وضعیت خطر در یک جامعه را مورد سنجش قرار داد، اما متاسفانه هیچ توجهی نمی‌شود.»

سوری بیان می‌کند: «در کنار همه این مسائل بحث شفاف‌سازی یا به اشتراک گذاشتن داده‌ها دارای اهمیت است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد و با یک مهر محرمانه بر روی داده‌ها هم جامعه پژوهشگر را از دسترسی به داده‌ها محروم می‌کنند و هم مردم قربانی تفسیرهای غلطی می‌شوند که از داده‌های خام استنتاج می‌شود، چراکه داده‌های خام گمراه کننده هستند؛ برای مثال رنگ‌بندی شهرها کاملاً غلط و گمراه کننده هستند و اصرار وزارت بهداشت برای این‌که رنگ‌بندی شهرها را مبنا قرار دهد می‌تواند عواقب زیادی داشته باشد.»

منبع: خبرانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر