کد خبر: 136468
A

واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شد/ الزام استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی، مراسم ها و تجمعات

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:مردم نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا پس از ۶ ماه از نوبت های قبلی خود اقدام کنند.

واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شد/ الزام استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی، مراسم ها و تجمعات

به گز ارش سایت دیدبان ایران؛ عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استفاده از ماسک در هواپیما، قطار، مترو، اتوبوس‌، در اماکن زیارتی و هیئت‌های مذهبی تاکید شده است.واکسن سینوفارم و واکسن های ایرانی به میزان کافی در کشور موجود است ، واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شده است.

به گفته وی مردم نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن پس از ۶ ماه از نوبت های قبلی اقدام کنند. برای تهویه مدارس و دانشگاه ها  باید اقدامات خوبی اتخاذ شود. درخصوص محدودیت های  تردد فعلا تصمیمی گرفته نشده است.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تزریق واکسن  کرونا در کنار تست منفی برای ارائه خدمات پیش بینی شده است اما تلقیح واکسن هنوزاجباری نیست و بیشتر جنبه تشویقی دارد.

او گفت: مراکز تزریق واکسن باید فعال‌تر شوند. مراقبت‌های بهداشتی مرزی هم باید با جدیت بیشتر دنبال شود.با توجه به افزایش جدی آمار مبتلایان ، بستری شده ها و جانباختگان کرونا استفاده از ماسک در قطار، وسایل نقلیه ، اتوبوس ،مراکز زیارتی و مراسم های مذهبی الزامی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر