کد خبر: 138518
A

تولید قرص جدیدی که خطر مرگ را در بیماران قلبی تا ۳۳ درصد کاهش می‌دهد

محققان قرص جدیدی ساخته‌اند که از سه داروی متفاوت تشکیل شده و می‌تواند تا ۳۳ درصد ریسک مرگ را در بیماران قلبی کاهش دهد

تولید قرص جدیدی که خطر مرگ را در بیماران قلبی تا ۳۳ درصد کاهش می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محققان قرص جدیدی ساخته‌اند که از سه داروی متفاوت تشکیل شده و می‌تواند تا 33 درصد ریسک مرگ را در بیماران قلبی کاهش دهد.

پلی پیل یا قرص ترکیبی جدیدی که توسط محققان اسپانیایی توسعه پیدا کرده، ریسک سکته و مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی را تا 33 درصد کاهش می‌دهد. این قرص در واقع ترکیبی از چند داروی قلبی است که معمولا پس از حملات قلبی برای بیماران تجویز می‌شود.

گروهی از محققان مرکز ملی تحقیقات قلب و عروق اسپانیا سه دارویی را در یک قرص ترکیب کرده‌اند که پس از حملات قلبی به بیماران داده می‌شود. این داروها شامل رقیق‌کننده خون، کاهش‌دهنده سطح کلسترول و پایین‌آورنده میزان فشار خون‌ هستند. آن‌ها 50 نمونه از این قرص ترکیبی را آزمایش کرده‌اند تا بالاخره به نمونه‌ای با بیشترین اثربخشی برسند.

پژوهشگران برای مطالعات خود 2499 نفر را از هفت کشور دعوت کردند. همه آن‌ها سابقه حمله قلبی داشتند و به گروه‌های تصادفی تقسیم شدند تا این دارو موسوم به «ترینومیا» یا یک درمان استاندارد (یعنی داروهای جداگانه) را دریافت کنند.

آن‌ها در طول سه سال فهمیدند نرخ مرگ و میر در کسانی که پلی پیل دریافت کرده بودند 33 درصد کمتر از گروه دیگر بود. در این گروه 48 نفر و در گروه افرادی که داروهای جداگانه دریافت می‌کردند، 71 نفر جان باختند.

محققان همچنین چهار مشکل قلبی عروقی بزرگ دیگر را تحت نظر گرفتند: مرگ بر اثر مشکلات قلبی، حملات قلبی غیرکشنده، سکته‌های قلبی غیرکشنده و انسداد شریان‌های خون‌رسان. نتایج بررسی‌ها نشان داد که مقدار ریسک در بیماران با دریافت این پلی پیل در هر چهار مورد 24 درصد کمتر می‌شود.

مشکل قرص‌های متعدد این است که اکثر بیماران به مصرف آن‌ها پایبند نمی‌مانند. تحقیقات نشان داده که کمتر از 50 درصد بیماران به مصرف همه داروهای خود ادامه می‌دهند. اگرچه افراد تا مدتی پس از حملات قلبی تمام قرص‌های خود را مصرف می‌کنند، اما پس از چند ماه دیگر به درمان خود متعهد نمی‌مانند.

از این رو، پلی پیل‌ها می‌توانند فواید بیشتری داشته باشند و بیماران را به دنبال کردن داروهای خود پایبندتر کنند.

منبع: دیجیاتو

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر