کد خبر: 138616
A

توزیع واکسن آنفلوآنزا شروع شد!

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اواسط شهریور و اوایل مهر است، خبر داد که از امروز(شنبه ۱۲ شهریور) توزیع واکسن‌های آنفلوآنزا چهارظرفیتی تولید داخل شروع می‌شود.

توزیع واکسن آنفلوآنزا شروع شد!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن‌های آنفلوآنزا چهارظرفیتی تولید داخل از امروز(شنبه ۱۲ شهریور) خبر داد.

بهرام دارایی با اشاره به تامین به‌ موقع واکسن تولید داخل آنفلوآنزا اظهار داشت: این واکسن از سال گذشته در کشور تولید و در دسترس عموم قرار گرفته است. واکسن آنفلوآنزا توسط جوانان دانشمند داروسازی و با فناوری کاملا بومی و دانش بنیان به تولید انبوه رسیده و افتخار بزرگی برای کشور است.

وی ادامه داد: امسال تامین ۲.۵ میلیون دُز واکسن آنفلوآنزا پیش بینی شده که حدود یک میلیون دُز آن از محل واکسن‌های تولید داخلی و مابقی از طریق واردات تامین شده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اواسط شهریور و اوایل مهر است، افزود: بخشی از واکسن‌های تامین شده در اختیار معاونت بهداشتی و بخشی دیگر به‌منظور دسترسی عمومی در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع و با لزوم ثبت در سامانه تیتک عرضه خواهد شد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر