کد خبر: 138693
A

رییس سازمان دامپزشکی تولید سوسیس و کالباس گربه‌ای را رد کرد

زارعی درباره اقدامات دامپزشکان متخلف ضمن تاکید بر اینکه نظارت جدی وجود دارد گفت: ما آماری در این زمینه تولید سوسیس و کالباس گربه‌ای نداریم.

رییس سازمان دامپزشکی تولید سوسیس و کالباس گربه‌ای را رد کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: عرضه گوشت اسب و الاغ در کشور وجود دارد اما میزان آن نگران کننده نیست.

حامد زارعی رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور درباره مباحث مطرح شده مبنی بر عرضه گوشت تک سم‌ها از جمله اسب و الاغ اظهار کرد: بر اساس گزارشاتی که به ما رسیده این مسئله صحت دارد اما میزان آن در حدی نیست که مردم بخواهند نگران شوند.

وی افزود: البته با کشتارهای غیرمجاز که شیوه و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مواجه هستیم به عنوان مثال کسانی که دام را در کنار خیابان و یا خارج از کشتارگاه بدون ناظر بهداشتی، ذبح می‌کنند اما اینکه بگوییم عرضه گوشت تک سم‌ها در میزان بالا در کشور رواج دارد، چنین مساله‌ای صحت ندارد.

زارعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود از گوشت برخی حیوانات از جمله گربه‌ها در تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌شود، این مسئله را رد کرد و گفت: این مساله را قویاً تکذیب می‌کنم و هیچ گربه‌ای برای تولید سوسیس و کالباس کشته نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور درباره آمار موجود در این حوزه اظهار کرد: ما آماری در این زمینه نداریم.

زارعی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این زمینه به صورت روتین در حال انجام است، افزود: پروتکل‌ها به طور کامل از اخطار تا پلمب و ارجاع به ضابطان قضائی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه به دلیل  افزایش قیمت گوشت ممکن است برخی از این تخلفات به صورت قارچ گونه رشد کنند و به همین دلیل از مردم می‌خواهیم محصولی را که خریداری می‌کنند با دقت کامل بخرند و به قیمت، کیفیت و پروانه صنف کاملاً توجه کنند و اگر با مشکلی در این حوزه مواجه شدند، حتماً آن را به اطلاع مراجع ذیصلاح برسانند تا ما بتوانیم با متخلفان برخورد کنیم و جلوی کار را بگیریم.

منبع: همشهری آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر