کد خبر: 139693
A

چک کردن پروفایل بلای جان کسانی که تازه جدا شده‌اند!

یک روانشناس تصریح کرد: بهتر است پس از جدایی حداقل برای مدتی اشیاء و وسایل و حتی تصاویر و موزیک‌هایی که ما را به یاد آن فرد می‌اندازد از چشم و گوش خود دور نگه داریم تا روند جدایی طی شود و اینگونه در پروسه جدایی افراد کمتر اذیت شوند.

چک کردن پروفایل بلای جان کسانی که تازه جدا شده‌اند!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یک روانشناس، با بیان اینکه پس از جدایی بهتر است اشیاء، وسایل، عکس و حتی موسیقی که می‌تواند یاد و خاطره طرف مقابل را در ذهنمان نگه دارد را از چشم و گوش خود دور نگه داریم، گفت: گاهی افراد با اتمام یک رابطه عاطفی همچنان پروفایل و آنلاین بودن یا نبودن طرف مقابل در شبکه‌های اجتماعی مجازی را چک می‌کنند. برخی این خود کنترلی را دارند و این کار را انجام نمی‌دهند اما برای دسته دیگر پیشنهاد می‌کنیم شماره طرف مقابل را حذف کنند تا دائما با چک کردن پروفایل، خاطرات پیشین را زنده نگه ندارند.

دکتر محمد ابراهیم تکلو، با بیان اینکه پس از پایان یک رابطه عاطفی نگه داشتن متعلقاتی که از آن فرد داریم منجر به درگیری ذهنی با خاطرات یک رابطه تمام شده می‌شود، اظهار کرد: پس از جدایی و پایان رابطه معمولا اشیاء، وسایل و یادگاری‌های رابطه تمام شده و حتی عکس‌های طرف مقابل می‌تواند برای افراد درگیری ذهنی و فکری بیشتری ایجاد کند و از این رو حتی اگر افراد دوست ندارند آن وسایل و اشیاء را از بین ببرند بهتر است آنها را برای مدتی از مقابل چشمان خود دور نگه دارند تا شرایط برایشان عادی شود.

این روانشناس تصریح کرد: بهتر است پس از جدایی حداقل برای مدتی اشیاء و وسایل و حتی تصاویر و موزیک‌هایی که ما را به یاد آن فرد می‌اندازد از چشم و گوش خود دور نگه داریم تا روند جدایی طی شود و اینگونه در پروسه جدایی افراد کمتر اذیت شوند.

وی با بیان اینکه پس از اتمام یک رابطه عاطفی ابتدا باید تحلیلی درست از خود و رابطه داشته باشیم، ادامه داد: پس از اتمام یک رابطه عاطفی باید به این سوالات پاسخ دهیم که دلیل انتخاب این فرد چه بوده است؟، چرا وارد این رابطه شدیم؟، این رابطه از اول درست بوده است یا خیر؟، اگر درست بوده چرا به پایان رسید؟، اگر این رابطه از ابتدا درست نبود پس چرا این رابطه را شروع کردیم؟، مسائل و مشکلات خود و طرف مقابل در این رابطه و علت به پایان رسیدن رابطه چه بوده است؟. با این سوالات می‌توان به بینشی درباره رابطه پیشین و رفتار خود و طرف مقابل برسیم.

به گفته تکلو، حدود شش ماه زمان می‌برد تا افراد پس از جدایی بتوانند رابطه پیشین را فراموش کنند و اگر برای سپری کردن این مدت از کمک روانشناسان و مشاوران استفاده کنند این فرآیند با کیفیت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

این روانشناس همچنین به ضرورت تحلیل رابطه عاطفی پایان یافته برای عدم تکرار اشتباهات در ارتباطات بعدی تاکید کرد و افزود: تا زمانی که به یک بینش و خودشناسی درباره خود و ارتباط با جنس مخالف نرسیم احتمال اینکه در ارتباطات بعدی خود یعنی چه در هنگام آغاز رابطه و انتخاب فرد و چه در ادامه رابطه و در دل رابطه اشتباه و خطا کنیم زیاد است چراکه نداشتن مهارت و سواد ارتباطی می‌تواند برای افراد آسیب رسان باشد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: گاهی باید یک رابطه را به اتمام برسانیم اما خود را گول زده و آن رابطه آسیب رسان را ادامه می‌دهیم و خود را وارد بازیهای روانی و ذهنی می‌کنیم. باید این واقعیت را بپذیریم که تمام رابطه‌ها قرار نیست به سرانجام برسند.

منبع: ایسنا 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر