کد خبر: 13988
A

خبر وزیر از افزایش تعداد واکسن‌های تولیدی

وزیر بهداشت گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و انستیتو پاستور برای ادامه فعالیت نیاز به حمایت هر چه بیشتر بخش خصوصی و دولت دارند.

خبر وزیر از افزایش تعداد واکسن‌های تولیدی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح استقرار زیرساخت‌های تولید واکسن و فرآورده‌های دارویی و تشخیصی در انستیتو پاستور ایران در جمع خبرنگاران گفت: مؤسسه انستیتو پاستور دارای حدود یک قرن خدمت در جهت پیشرفت علمی کشور است. 
 
وی افزود: دانشمندان زیادی از این مؤسسه فارغ‌التحصیل شدند که هم‌اکنون در مراکز مختلف علمی مشغول به کار هستند. 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از واکسن‌های انسانی در مؤسسه واکسن سازی رازی که متعلق به جهاد کشاورزی است، تولید می‌شود و بخش دیگری از این واکسن‌ها در انستیتو پاستور در حال تولید است که قرار است کار تولید واکسن‌ها به طور کامل به وزارت بهداشت سپرده شود و شخص رئیس‌جمهور دستور خودکفایی در زمینه تولید واکسن را صادر کرده است. 
 
هاشمی ادامه داد: با افتتاح تولید زیرساخت واکسن‌ها، تعداد واکسن‌های تولیدی از 10 عدد بیشتر می‌شود و در توافقنامه‌ای که امروز امضا شد، کار تولید واکسن تزریقی فلج اطفال در کنار واکسن هاری و هپاتیت از مقدمه تا محصول نهایی در این مؤسسه و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود. 
 
وی عنوان کرد: در این مجموعه، شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات خوبی انجام داده‌اند و در قالب 40 شرکت دانش‌بنیان در این مجموعه در حال فعالیت هستند. 
 
وی افزود: انستیتو پاستور در راه درستی قدم برداشته است و باید در زمینه تولید واکسن، دولت و بانک مرکزی تمهیدات لازم را در جهت حمایت از تولید داخلی انجام دهند. 
 
وی تأکید کرد: انستیتو پاستور با تکیه بر دانشمندان داخلی در حال پیشرفت است و امیدوارم در آینده شاهد حضور خیرین و بخش خصوصی در انستیتو پاستور باشیم. 
 
وی ادامه داد: بهتر است سرمایه‌داران بخشی از اموال خود را برای پیشگیری از بیماری‌ها وقف کنند، چون پیشگیری مهم‌تر از درمان است. 
 
وزیر بهداشت افزود: در دنیا کمپانی‌های بزرگ و افرادی هستند که برای کمک به بهداشت و سلامت، سرمایه‌های کلانی را اهدا می‌کنند که انستیتو پاستور نیز محتاج چنین توجهی است. 
 
وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور از دانشمندان خوبی برخوردار هستیم و این افراد نیاز به حمایت بیشتر دارند. 
 
وی افزود: در حال حاضر بخشی از محصولات تولید شده در انستیتو پاستور صادر می‌شوند که امیدواریم این صادرات افزایش پیدا کنند، زیرا صادرات باعث افزایش غرور ملی خواهد شد. 
 
منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر