کد خبر: 142043
A

وزیر بهداشت: دو شرکت بزرگ داروساز در کمبود آنتی‌بیوتیک‌ نقش داشتند

وزیر بهداشت و درمان از تخلف دو شرکت بزرگ داروساز در تولید آنتی‌بیوتیک مورد نیاز کشور پرده برداشت و گفت که این شرکت‌ها برای سود بیشتر تولیدشان را کاهش دادند اما پس از احراز تخلف، ملزم شدند به‌ صورت سه شیفت کمبود اقلام دارویی را جبران کنند.

وزیر بهداشت: دو شرکت بزرگ داروساز در کمبود آنتی‌بیوتیک‌ نقش داشتند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر بهداشت و درمان از تخلف دو شرکت بزرگ داروساز در تولید آنتی‌بیوتیک مورد نیاز کشور پرده برداشت و گفت که این شرکت‌ها برای سود بیشتر تولیدشان را کاهش دادند اما پس از احراز تخلف، ملزم شدند به‌ صورت سه شیفت کمبود اقلام دارویی را جبران کنند.

«بهرام عین‌اللهی» با ارائه گزارشی درباره کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها در نشست امروز (چهارشنبه) هیأت وزیران اظهار داشت: سازمان غذا و دارو آمار نیاز آنتی‌بیوتیک کشور را اردیبهشت ماه به شرکت‌های دارویی ارائه کرده است.

وی افزود: مواد اولیه موجود بوده و این شرکت‌ها باید در زمان مناسب داروی مورد نیاز را تولید می‌کردند اما متأسفانه دو شرکت دارویی در ارائه اظهارات تخلف کرده و تولیدشان را به بهانه سود بیشتر، در شهریور ماه کاهش داده‌اند.

وزیر بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: در حال حاضر این دو شرکت مذکور سه‌شیفت مشغول کار هستند تا کمبود برخی اقلام دارویی را برطرف کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر