کد خبر: 142970
A

واکنش نماینده مجلس به وضعیت واردات سرم: هر کسی نمی‌تواند خودسرانه دارو وارد کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره امحای سرم و فرآورده‌های دارویی اظهار کرد: قبل از ورود هرکالای سلامت محوری وزارت بهداشت باید سلامت، کیفیت و منشأ ورود آنها را تأیید کرده و بر فرآیند ورود نظارت داشته باشد. متأسفانه هماهنگی لازم با سازمان غذا و دارو انجام نشده و درمورد سلامت داروها هیچ تحقیقی صورت نگرفته بود. به دنبال آن اجازه توزیع این داروها بین مردم عاقلانه نبود.

واکنش نماینده مجلس به وضعیت واردات سرم: هر کسی نمی‌تواند خودسرانه دارو وارد کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ همایون سامه‌یح، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر قائم مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره امحای سرم و فرآورده‌های دارویی اظهار کرد: در سال‌های گذشته سرم و برخی از داروها در جامعه کمیاب شد، برخی اشخاص و شرکت‌ها بدون هماهنگی با ادره کل دارویی سازمان غذا و دارو اقدام به واردات برخی اقلام دارویی از جمله سرم کردند.

وی افزود: قبل از ورود هرکالای سلامت محوری وزارت بهداشت باید سلامت، کیفیت و منشأ ورود آنها را تأیید کرده و بر فرآیند ورود نظارت داشته باشد. متأسفانه هماهنگی لازم با سازمان غذا و دارو انجام نشده و درمورد سلامت داروها هیچ تحقیقی صورت نگرفته بود. به دنبال آن اجازه توزیع این داروها بین مردم عاقلانه نبود.

سامه‌یح ادامه داد: اگرچنین رسمی ایجاد شود که وزارت‌ بهداشت یا هر ارگان دیگری را با واردات بدون مجوز در برابر عمل انجام شده قرار دهند و در زمان کمبود یا نیاز به یک دارو بدون مجوز و به صورت خودسر اقدام به واردات دارو کنند یک حالت بی نظمی در وضعیت دارویی کشور ایجاد می‌شود که منشأ دارو، کارخانه سازنده، کیفیت وسلامت آن مشخص نخواهد بود و مشکلات متعدد دیگری در پی آن به وجود خواهد آمد.

این نماینده مجلس یادآور شد: به نظر من این کار وزارت بهداشت که اجازه ترخیص و توزیع دارویی بدون هماهنگی را نداده، کار درستی انجام داده است.

سامه‌یح یادآور شد: مقدار ریالی این داروهای امحا شده در برابر میزان داروهای مصرفی عدد چندان بزرگی نیست، یک بچ داروی تولید شده در ایران از این میزان دارو ارزش بیشتری دارد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر