کد خبر: 145721
A

۲۱ خاصیت چای پوست پرتقال برای سلامتی و کنترل بیماری ها/ از کمک به درمان برونشیت و آسم تا رفع سردرد و میگرن+روش تهیه

به گفته محققان، چای پوست پرتقال کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و حاوی عوامل ضد التهابی قوی است.

۲۱ خاصیت چای پوست پرتقال برای سلامتی و کنترل بیماری ها/ از  کمک به درمان برونشیت و آسم تا رفع سردرد و میگرن+روش تهیه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ چای پوست پرتقال از گذشته های دور در طب سنتی چین به منظور التیام بسیاری از بیماری‌ ها و حفظ سلامت شخصی استفاده می‌ شود. این ترکیب نه تنها مملو از ویتامین ث است، بلکه مقدار زیادی پکتین را هم در خود جای داده است. این عامل ضد التهابی قوی در زمینه کاهش کلسترول موثر است، فشار خون را پایین می آورد، مقاومت به انسولین را بر طرف می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بسیاری از چالش های سلامتی را درمان می کند.

پرتقال در سرتاسر دنیا در دسترس است. با این حال بیشتر مردم پوست آن را دور می اندازند، غافل از آن که چه مزایای فوق العاده ای در دل این ترکیب ساده و دوست داشتنی نهفته است البته به شرط آنکه آغشته به واکس و دیگر مواد شیمیایی نباشد!

دکتر Paul Haider متخصص گیاهان دارویی به مزایای زیر در ارتباط با مصرف چای پوست پرتقال اشاره می کند:

- کاهش کلسترول

چای پوست پرتقال حاوی پکتین است. پکتین با اسیدهای صفراوی در کبد ترکیب می شود و کلسترول را کاهش می دهد. پوست پرتقال همچنین حاوی هسپریدین است که به کاهش کلسترول منتهی می شود.

- کاهش فشار خون 

چای پوست پرتقال از زمان های قدیم در طب سنتی چین برای کاهش فشار خون کاربرد داشته است. می توانید برای این منظور روزانه 3 فنجان یا بیشتر از این ترکیب شگفت انگیز را بنوشید. مطالعه ای که روی مردان مبتلا به فشار خون بالا انجام شد نشان داد که نوشیدن چای پوست پرتقال در یک دوره 4 هفته ای فشار خون را به خوبی کاهش می دهد زیرا پوست پرتقال حاوی ضد التهاب قوی هسپریدین است.

- عامل ضد التهابی قوی

 چای پوست پرتقال حاوی هسپریدین و پلی متوکسی فلاون است که عوامل ضد التهابی قدرتمند به شمار می روند. این دو به تسکین آرتریت، درد مفاصل، قرمزی و التهاب کمک می کنند. چای پوست پرتقال نیز به روشی مشابه داروی ضدالتهابی "ایندومتاسین" عمل می کند اما بسیار طبیعی تر. بنابراین چای مذکور یک ضد التهاب واقعا قوی است که اکثر مردم از آن بی اطلاع هستند.

- کاهش مقاومت به انسولین

در مطالعات مشخص شده که پکتین موجود در پوست پرتقال خشک شده مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و قند خون را ثابت نگه می دارد. مجموع رویکردهای مذکور سبب می شود تا این چای گزینه ای مناسب برای کمک به درمان دیابت محسوب شود.

- تقویت سیستم ایمنی بدن

 پکتین موجود در پوست پرتقال عامل دیگری است که به رشد باکتری های پروبیوتیک در روده ما کمک می کند. بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و آن را سالم نگه می دارد.

- کاهش خلط

 نوشیدن چای پوست پرتقال خلط را از بین می برد و از سرفه جلوگیری می کند. با این حال اگر به عفونت سینوس مبتلا هستید، بهتر است به جای آن از پوست گریپ فروت استفاده کنید. چای پوست گریپ فروت برای عفونت های سینوسی عالی عمل می کند.

- رفع سردرد و میگرن

 مقداری چای پوست پرتقال را بجوشانید و بخارات آن را تنفس کنید. این عمل سبب می شود تا سردرد به طور قابل ملاحظه ای تسکین یابد.

1499949_313

- درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا

 نوشیدن چای گرم پوست پرتقال که سرشار از ویتامین ث است به تسریع بهبود سرماخوردگی یا آنفلوانزا کمک می کند. در واقع، پوست پرتقال حاوی ویتامین ث بیشتری نسبت به خود پرتقال است.

- کاهش نفخ و سوء هاضمه

 چای پوست پرتقال برای خلاص شدن از شر نفخ، سوء هاضمه، درد و سوزش معده معجزه می کند.

- تسکین تهوع 

نوشیدن چای پوست پرتقال می تواند احساس تهوع و ناراحتی معده را برطرف کند.

- کاهش حساسیت دندان ها

 نوشیدن و نگه داشتن کمی چای پوست پرتقال در دهان برای حداق یک دقیقه، حساسیت دندان ها را کاهش می دهد.

- کمک به کاهش وزن 

پکتین موجود در پوست پرتقال به احساس سیری و‌ پرهیز از پرخوری کمک می‌ کند. این ترکیب همچنین متابولیسم را افزایش می دهد و در نتیجه از این مسیر هم به کاهش وزن یاری می رساند.

- آنتی باکتریال، ضد قارچ، ضد ویروس

 چای پوست پرتقال یک عامل ضد میکروبی عالی است که به پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا، عفونت های ویروسی و همچنین عفونت های قارچی کمک می کند.

- کمک به درمان برونشیت و آسم 

چای پوست پرتقال را به همراه مقداری عسل برای کمک به درمان عفونت های تنفسی مصرف کنید. این ترکیب همچنین یک عامل پاک کننده قوی ریه است و از این رو می تواند در راستای درمان بیماری های ریوی و آسم مفید واقع شود.

- کمک به پیشگیری از سرطان 

چای پوست پرتقال از سرطان جلوگیری می کند زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌ رود. علاوه بر این فلاونوئیدهای چای پوست پرتقال از تشکیل پروتئین RLIP76 که با سرطان مرتبط است نیز جلوگیری می کنند.

- ضد حساسیت 

چای پوست پرتقال حاوی عواملی است که از آزاد شدن هیستامین ها جلوگیری و در نتیجه به پیشگیری از واکنش های آلرژیک کمک می کنند.

- پیشگیری از انواع بیماری ها

 پوست پرتقال طی تست های آزمایشگاهی در بخش تحقیقات مولکولی دیابت به موش ها داده شد و نتایج نشان دادند که فلاونوئیدهای موجود در پوست مانع از تولید پروتئین RLIP76 می شوند. این‌ مکانیسم موش ها را از ابتلا به دیابت، چاقی و سرطان در امان نگه داشت.

- تسکین بیماری حرکت

 نوشیدن چای پوست پرتقال حالت تهوع ناشی از بیماری حرکت را تسکین می دهد.

- کمک به تنبلی دستگاه گوارش 

اگر دستگاه گوارش شما به آرامی کار می کند، نوشیدن چای پوست پرتقال آن را تقویت و به حرکت وا می دارد.

طرز تهیه چای پوست پرتقال 

یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال خشک را به قطعات کوچک بریده و به مدت 20 دقیقه یا بیشتر دم کنید. اگر از پوست پرتقال تازه استفاده می کنید، 3 قاشق غذاخوری پوست برش خورده توصیه می شود. راه دیگر برای انجام این کار آن است که 2/3 فنجان پوست تازه یا 1/3 فنجان پوست پرتقال خشک که به قطعات کوچک بریده شده را در 1/2 لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید و اجازه دهید خنک شود. این چای را می توانید گرم یا سرد میل کنید و در صورت تمایل مقداری استویا یا عسل به آن اضافه کنید.

منبع: عصرایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر