کد خبر: 146151
A

مینو محرز: مراقب پروازها باشیم، بلای سال ۹۸تکرار نشود/پیش‌بینی‌ها می‌گوید از ۲۰ ژانویه منتظر کرونای جدید از چین باشیم

مینو محرز، متخصص عفونی از احتمال شیوع ویروس جدید کرونا در ایران خبر داد و گفت:درگیر شدن کشور چین با زیرسویه جدید و احتمال اینکه این زیرسویه به کشور ما هم برسد، یادآور همان اتفاقی است که زمستان سال ۱۳۹۸ رخ داد. حالا هم چینی‌های ساکن ایران، اعم از تاجر و دانشجو برای تعطیلات سال نو و جشن کریسمس به چین رفته و برمی‌گرددند و احتمال اینکه ویروس جدید وارد ایران شود، بالا می‌رود.

مینو محرز: مراقب پروازها باشیم، بلای سال ۹۸تکرار نشود/پیش‌بینی‌ها می‌گوید از ۲۰ ژانویه منتظر کرونای جدید از چین باشیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مینو محرز، متخصص عفونی از احتمال  شیوع ویروس جدید کرونا در ایران خبر داد و گفت:درگیر شدن کشور چین با زیرسویه جدید و احتمال اینکه این زیرسویه به کشور ما هم برسد، یادآور همان اتفاقی است که زمستان سال ۱۳۹۸ رخ داد. حالا هم چینی‌های ساکن ایران، اعم از تاجر و دانشجو برای تعطیلات سال نو و جشن کریسمس به چین رفته و برمی‌گرددند و احتمال اینکه ویروس جدید وارد ایران شود، بالا می‌رود.

باید در فرودگاه عبور و مرورها به شدت کنترل شود تا از احتمال شیوع مجدد کرونا طی زمستان پیش‌رو پیشگیری شود.

درحال حاضر وضعیت کرونا در کشور ما کاملا تحت کنترل است و نگرانی‌ای نداریم، بیشتر از کرونا درگیر آنفلوآنزا و ویروس‌هایی از این دست هستیم که باعث درگیری شهروندان با این بیماری‌ها شده است.

آنچه که این روزها خصوصا بین کودکان شیوع پیدا کرده ویروس سنسیشیال تنفسی یا ویروس RSV است که باعث بروز عفونت‌هایی در ریه و مسیر تنفسی می‌شود. درواقع این ویروس عمدتا در کودکان زیر دو سال شایع است و البته می تواند بزرگ‌سالان را نیز آلوده کند.

یکی از عوامل مهم در افزایش ابتلا به این ویروس‌ها را می‌توان ماسک دانست، اغلب مردم ماسک‌ نمی‌زنند، در حالی که ماسک و خصوصا استفاده از ماسک خوب که بینی و دهان و راه‌های تنفسی را بپوشاند،‌ می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس‌ها و حتی تاحدودی از عوارض آلودگی هوا، تاثیر زیادی داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر