کد خبر: 146189
A

همه چیز درباره شیوع HFMD در مدارس/ کدام دانش‌آموزان نباید به مدرسه بروند؟

دکتر ابراهیم شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، شیوع آبله میمونی در مدارس را تکذیب کرد و گفت: بیماری شایع شده HFMD نام دارد و خودبخود درمان می شود.

همه چیز درباره شیوع HFMD در مدارس/ کدام دانش‌آموزان نباید به مدرسه بروند؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بیماری شایع شده با نام HFMD که به بیماری "دست، پا و دهان" شناخته می‌شود یک بیماری ویروسی خود محدود شونده است که طول دوره آن یک هفته تا ۱۰ روز بوده و خودبه خود هم درمان می‌شود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، شیوع آبله میمونی یا سرخک در مدارس را شایعه دانست و گفت: بثورات پوستی که در تعداد قلیلی از دانش‌آموزان مشاهده شده مربوط به بیماری "دست، پا و دهان" است و جای نگرانی وجود ندارد.

دکتر ابراهیم شکیبا، با بیان اینکه در برخی مدارس ابتدایی استان تعداد قلیلی از دانش آموزان مبتلا به بثورات پوستی در دست، پا و یا دهان خود شده‌اند، گفت: این بیماری یک بیماری جدید نیست و سالیان سال است که وجود داشته و جای نگرانی نیست.

بیماری HFMD چیست؟

وی افزود: این بیماری با نام HFMD که به بیماری "دست، پا و دهان" شناخته می‌شود یک بیماری ویروسی خود محدود شونده است که طول دوره آن یک هفته تا ۱۰ روز بوده و خودبه خود هم درمان می‌شود.

شکیبا با رد برخی شایعات مطرح شده در خصوص این بیماری و اشتباه گرفتن آن با آبله میمونی و سرخک، عنوان کرد: براساس بررسی متخصصین و آزمایشات صورت گرفته، این بیماری‌ها به هیچ وجه دیده نشده و شیوع آن‌ها شایعه‌ای بیش نیست. این بثورات پوستی همان بیماری "دست، پا و دهان" است که در گذشته هم وجود داشته و جای نگرانی وجود ندارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به والدین توصیه کرد چنانچه فرزندانشان به این بیماری مبتلا شده و دارای این علائم (بثورات پوستی) بودند، از فرستادن آن‌ها به مدرسه خودداری کنند، زیرا این بیماری قدرت سرایت بالایی دارد و از طریق ترشحات بذاق به دیگران منتقل می‌شود.

شکیبا افزود: با مدیران آموزش و پرورش هم هماهنگ شده که با دانش آموزان بیمار همکاری داشته و برای آن‌ها غیبت لحاظ نکنند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر