کد خبر: 14818
A

6 روش بهبود سلامتی با ویتامین C

در میان ویتامین ها، ویتامین C بسیار شاخص و مورد نیاز است. این ویتامین برای سلامت بدن و تقویت دستگاه ایمنی ضروری است.

6 روش بهبود سلامتی با ویتامین C

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در میان ویتامین ها، ویتامین C بسیار شاخص و مورد نیاز است. این ویتامین برای سلامت بدن و تقویت دستگاه ایمنی ضروری است.

 

ویتامین ث

ویتامین C: کاهش استرس

استرس سطح ویتامین C بدن را کاهش می دهد؛ به‌ ویژه اگر فرد سیگاری یا چاق باشد. استرس دستگاه ایمنی بدن را ضعیف می کند. با وجود اینکه ویتامین C نمی تواند سرماخوردگی را درمان کند اما می تواند به تقویت بدنتان در مواقعی که مضطرب هستید کمک کند. برای تأثیر بیشتر ویتامین C بهتر به جای مصرف مکمل این ویتامین را از طریق منابع غذایی جذب کنید.

ویتامین C برای کاهش علائم پیری

ویتامین C آنتی اکسیدان است و با اثرات رادیکال های آزاد در بدن مقابله می کند. این کار نیز با اثرات پیری که شامل تخریبکلاژن پوست می شود مقابله می کند. این ویتامین در راستای کاهش اکسیداسیون به بدن کمک می کند تا در دوران پیری نیز عملکرد بهتری داشته باشد.

ویتامین C: بهبود سلامت چشم‌ها

ویتامین C به کاهش خطر آب مروارید کمک می کند. این ویتامین برای عملکرد خوب چشم‌ها لازم است.

ویتامین C برای افزایش انرژی بدن

نتایج مطالعات نشان داده است که ویتامین C باعث کاهش بیماری های قلبی می شود. چون علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی باعث کاهش میزان کلسترول خون نیز می شود

همه افراد برای انجام وظایف روزانه و یا مقابله با اثرات استرس های روزمره نیاز به انرژی کافی دارند. ویتامین C قادر است این انرژی را تأمین کند. این ویتامین با افزایش میزان دوپامین باعث افزایش نشاط و شادابی می  شود و با تحریک غدد فوق کلیوی می تواند انرژی بدن را بالا ببرد بدون اینکه شوک مصرف قند را در بدن ایجاد کند و یا مانند قهوه باعث عصبی شدن شود.

ویتامین C برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

ویتامین C به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می کند. با وجود اینکه محققان نمی توانند  به طور دقیق این تأثیر را مشخص کنند اما مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین به طور اکید توصیه می شود.

ویتامین C برای کاهش بیماری های قلبی

نتایج مطالعات نشان داده است که ویتامین C باعث کاهش بیماری های قلبی می شود. چون علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی باعث کاهش میزان کلسترول خون نیز می شود.

میزان نیاز

بدانید که ویتامین C موجود در مواد غذایی بهتر از مکمل ها هستند اما در صورت نیاز می توان از مکمل نیز استفاده کرد. میزان نیاز بدن هر فرد به این ویتامین به عوامل متعددی مانند جنسیت، قد، میزان غذای مصرفی و غیره بستگی دارد. باید بگوییم که اکثر مولتی ویتامین ها ویتامین C کمی دارند بنابراین در حین خرید لازم است برچسب مکمل را به خوبی مطالعه کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر