کد خبر: 16262
A
مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت؛

مانور سلامت نوروزی ۱۵ اسفند در سراسر کشور اجرا می شود

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از ۲۳۲ هزار و ۱۷۷ مورد بازرسی در طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: مانور سلامت نوروزی ۱۵ اسفند در سراسر کشور اجرا می شود.

مانور سلامت نوروزی ۱۵ اسفند در سراسر کشور اجرا می شود

دیده بان ایران - مهندس سید رضا غلامی با بیان اعلام بازرسی ها در بازدید های طرح نوروزی از اول اسفند تا کنون، گفت: بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی از جمله نانوایی ها، رستوران ها، اماکن اقامتی، فست فودها و قنادی ها ۱۷۰ هزار و ۶۰۸ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه ها و هتل ها و مراکز اقامتی ۴۱  هزار و ۹۴۲ مورد بوده است، افزود: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی از طریق سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی به تعداد ۵ هزارو ۲۰۱ مورد رسیده است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ادامه داد: بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی ۱۰ هزارو ۸۱۳ مورد بوده و بازرسی بهداشت محیطی با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان نیز ۳ هزار و ۶۱۳ مورد بوده است.

غلامی با بیان اینکه کل بازرسی های انجام شده توسط اکیپ های نوروزی ۲۳۲ هزارو ۱۷۷ مورد بوده است، گفت: در این برنامه کنترل دخانیات و بازرسی از مراکز عرضه قلیان نیز در اولویت برنامه است.

وی افزود: اجرای برنامه مانور سلامت نوروزی نیز در روز پانزدهم اسفند همزمان در سراسر کشور انجام می شود.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: این مانور در تهران با حضور وزیر بهداشت و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی مرتبط و اتاق اصناف کشور و اکیپ های بازرسی بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، ایران، شهید بهشتی و البرز از ساعت ۹:۳۰ در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع می شود.

 

 

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر