کد خبر: 17032
A

وزیر بهداشت:شهرداری تهران به وعده کمک 10 هزار میلیارد تومانی به وزارت بهداشت عمل نکرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتفاد از بی‌توجهی به ساخت بیمارستان در شرق تهران گفت: شهرداری تهران چهار سال پیش قول داد که 10 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت کمک کند اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

وزیر بهداشت:شهرداری تهران به وعده کمک 10 هزار میلیارد تومانی به وزارت بهداشت عمل نکرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدحسن هاشمی روز دوشنبه در مراسم کلنگ زنی ساخت مرکز جامع سرطان در بیمارستان امام حسین(ع) تهران که با همکاری بنیاد برکت ساخته می‌شود، افزود: بیمارستان امام حسین(ع) تنها بیمارستان شرق تهران است که قبل از انقلاب ساخته شده است و باعث تاسف است که با وجود توسعه تهران، در 37 سال گذشته هیچ توجهی به نیاز درمانی مردم این منطقه نشده است.

وی گفت: شهر تهران در سال‌های گذشته به شدت توسعه پیدا کرده و بزرگ شده است اما حتی یک زمین در شرق تهران برای ساخت بیمارستان اختصاص نداده‌اند، اگر هم اختصاص داده‌اند، بعد آن را تغییر کاربری داده‌اند تا از آن پول درآورند.

وزیر بهداشت افزود: هنوز کم نیستند افرادی که معتقدند چرا باید در بخش سلامت سرمایه‌گذاری کردیم، اتوبان، پل، کارخانه و ریل واجب‌تر است و حتی در بین پزشکان هم افرادی هستند که می‌گویند بخش سلامت چاه ویل است و حیف است که در این چاه پول بریزیم.

وی گفت: همزمان با این بی‌توجهی‌ها همه از دولت انتظار دارند که مشکلات سلامت مردم را حل کند و این بی‌انصافی است.

**تامین اجتماعی تکلیف بیمارستان جرجانی را روشن کند

هاشمی افزود: در همین شرق تهران، بیمارستان جرجانی تامین اجتماعی نیز وجود دارد، به مسئولان این سازمان گفتیم یا این بیمارستان را بسازید یا در اختیار وزارت بهداشت قرار دهید تا آن را بسازیم اما متاسفانه نگاه‌های بخشی مانع این کار شد.

وزیر بهداشت گفت: این شایسته نیست که در کشور و در بین مسئولان این قدر نگاه عشیره‌ای و قبیله‌ای وجود داشته باشد.

هاشمی اضافه کرد: شهرداری تهران همین مشکل را دارد، البته شهرداری کمک‌هایی در این دوره به وزارت بهداشت داشت اما می‌توانست خیلی بیشتر باشد، آقای قالیباف اوایل دولت قول داد که 10هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت کمک کند اما هنوز این وعده عملی نشده است.

وی گفت: امیدوارم کارهایی که در دولت آقای روحانی در حوزه سلامت شروع شده است ادامه پیدا کند. کارهای بزرگی در این دوره انجام شد که به باور بسیاری از مردم، یک انقلاب در نظام سلامت است به خصوص در حوزه ساخت و ساز بیمارستانی، کارهایی که در این دوره انجام شد،بی نظیر است.

هاشمی افزود: قول داده‌ایم تا پایان دولت 21 هزار تخت بیمارستانی تحویل دهیم، مطمئن باشید، بیش از این تعداد تخت بیمارستانی به مردم تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: با ادامه این روند نوسازی باید کاری کنیم که، هفت یا هشت سال آینده نظام سلامتی در تراز مردم ایران و انقلاب اسلامی داشته باشیم.

هاشمی همچنین مرکز جامع سرطان بیمارستان امام حسین(ع) نیز گفت: این مرکز اولین مرکز سطح سه خدمات سرطان در کشور است که با سرمایه گذاری بنیاد برکت از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته می شود.

وی افزود: در شبکه جامع خدمات سرطان کشور،قرار است 148 مرکز سطح یک ( فقط خدمات شیمی درمانی و غربالگری)، 38مرکز سطح دو خدمات سرطان ( دارای مراکز شیمی درمانی و رادیوتراپی) با همکاری بخش خصوصی و 14 مرکز جامع سرطان ( دارای پت اسکن و تمام تجهیزات پیشگیری و درمان سرطان) در کشور ساخته شود.

هاشمی گفت: اولین مرکز جامع سرطان در مساحتی به وسعت 22 هزار مترمربع قرار است تا دو سال آینده ساخته شود و بنیاد برکت قرار است یک مرکز جامع سرطان دیگر نیز از تعداد 14 مرکز پیش بینی شده برای وزارت بهداشت بسازد و تحویل دهد.

** بنیاد برکت برای مبتلایان به سرطان 135 میلیارد تومان دارو خرید

محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز گفت: این ستاد تاکنون 135 میلیارد تومان برای داروهای حدود 50 هزار بیمار مبتلا به سرطان پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: مرکز جامع سرطان بیمارستان امام حسین(ع) با حدود 200 میلیارد تومان تا دو سال آینده ساخته می‌شود و بنیاد برکت یک مرکز جامع سرطان دیگر نیز در غرب تهران خواهد ساخت.

مخبر دزفولی گفت: ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) تعهد کرده است که 10بیمارستان برای وزارت بهداشت بسازد و تحویل دهد که تاکنون چهار بیمارستان آن ساخته و تحویل شده است و بقیه این بیمارستانها نیز تا شهریور سال آینده ساخته شده و تحویل می‌شود.

محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت نیز در این نشست گفت: شرق تهران 2.5میلیون نفر جمعیت دارد اما فقط یک بیمارستان امام حسین(ع) در این منطقه وجود دارد که تنها باید به مردم شرق تهران خدمات رسانی کند بلکه تنها مرکز ارجاع بیماران از پاکدشت، فیروزکوه و ورامین است.

وی افزود: در غرب تهران هم با کمبود بیمارستان مواجه هستیم اما کمبود تخت یبمارستانی در شرق تهران بسیار شدیدتر است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر