کد خبر: 20473
A

ثبت اطلاعات 68 میلیون ایرانی در پرونده الکترونیکی سلامت

قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی گفت: اطلاعات 68 میلیون ایرانی در پرونده الکترونیکی سلامت ثبت شده است. ثبت اطلاعات 68 میلیون ایرانی در پرونده الکترونیکی سلامت

ثبت اطلاعات 68 میلیون ایرانی در پرونده الکترونیکی سلامت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،دکترایرج حریرچی روز چهارشنبه درحاشیه جشنواره سومین سال اجرای طرح تحول نظام سلامت در ساری به خبرنگار افزود : در حال حاضر 28 میلیون ایرانی از طریق پرونده الکترونیکی سلامت خدمات دریافت می کنند.

به گفته وی تاکنون این جمعیت افزون بر 405 میلیون خدمات از طریق پرونده الکترونیکی دریافت کردند که به طور تقریبی برای هر نفربیش از 14 خدمت است.

وی اضافه کرد : براساس برنامه ریزی با تکمیل پرونده الکترونیکی سلامت، تمام شهروندان ایرانی در قالب این پرونده خدمات درمانی دریافت می کنند.

* کاهش 11.6 درصدی زایمان سزارین 

معاون وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی گفت که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، زایمان سزارین با هدف سلامت مادران باردار 11.6 درصد در سطح کشور کاهش یافت.

دکتر حریرچی خدمات رایگان برای زایمان طبیعی و احداث بلوک های زایمان ال ای دی را علت اصلی افزایش زایمان طبیعی در کشور اعلام کرد.

به گفته وی در سه سال گذشته یک میلیون و 540 هزار مادر باردار در سطح کشور از خدمات رایگان زایمان طبیعی در زایشگاه ها برخوردار شدند.

* پوشش خدمات رایگان دنداپزشکی برای 7 میلیون دانش آموز

حریرچی به خدمات دندانپزشکی برای دانش آموزان در قالب طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت که در دولت یازدهم 7 میلیون دانش آموز از خدمات دندانپزشکی رایگان برخوردار شدند.

به گفته وی پنج میلیون دانش آموز در 30 هزار مدرسه کشور طرح فلوریدا تراپی دندان دریافت کردند.

وی اضافه کرد : همچنین در قالب طرح تحول نظام سلامت برای دسترسی آسان به خدمات دندانپزشکی 2 هزار و400 مرکز دندانپزشکی در سطح کشور تجهیز و یک هزار یونیت سیار دندانپزشکی نیز خریداری شد.

به گفته وی یک هزارو 300 دندانپزشک نیز برای ارایه خدمات دندان استخدام شدند.

معاون وزیربهداشت ، درمان و اموزش پزشکی گفت که طبق آمار هر فرد ایرانی دارای سن 35 تا 45 سال حدود 13.5 دندان پوشیده، خراب یا پر شده دارد و این کار نیاز به خدمات دندانپزشکی را افزایش داده است.

طرح تحول سلامت در اردیبهشت ماه سال 93 در سطح کشور و نیز استان مازندران اغازشد و صددرصد جمعیت 3 میلیون و 280هزار نفری مازندران تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی مازندران هزینه کرد_ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر