کد خبر: 21570
A
با همکاری دانشمند ایرانی ؛

حسگری برای مبتلایان به آسم ساخته شد

محققان که در میان آنها نام یک دانشمند ایرانی به چشم می‌خورد، بتازگی سنسوری ابداع کرده‌اند که با بکارگیری آن می‌توان مراحل تشخیص، نظارت و روند بهبودی بیماری تنفسی آسم را راحت‌تر از پیش انجام داد.

 حسگری برای مبتلایان به آسم ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دانشمندان دانشگاه راتگرز-نیوبرانزویک حسگری مبتنی بر گرافن ساخته‌اند که می‌توان با آن حملات طولانی را زودتر تشخیص داد و آسم و بیماری‌های تنفسی دیگر را بهتر از پیش مدیریت کرد.
بهبود مدیریت چنین بیماری‌هایی منجر به جلوگیری از بستری شدن افراد مبتلا در بیمارستان و همچنین پیشگیری بیشتر از آمار مرگ و میر آنها می‌شود.
مهدی جوانمرد، استادیار دپارتمان مهندسی کامپیوتر و برق این دانشگاه گفت: حسگر عرضه شده راه را برای توسعه دستگاه‌ها و ابزارهای سلامتی مرتبط با آن، همچون دستگاه‌های قابل حمل تناسب اندام باز می‌کند و با استفاده از آن در فناوری‌های پوشیدنی یا آویختنی (همانند گردنبند)، مردم می‌توانند راحت‌تر به امکانات نظارت بر سلامت خود دسترسی داشته باشند.


جوانمرد و گروهی که با او در ساخت این حسگر همکاری داشته‌اند جزئیات بیشتری از آن را در مجله آنلاین Microsystems & Nanoengineering منتشر و توصیف کرده‌اند.

منبع: سلامت آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر