کد خبر: 21730
A

فندق احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

فندق می‌تواند در درمان کلسترول بالا نقش داشته باشد و از بیماری‌های قلبی - عروقی پیشگیری کند. این خوراکی منبع خوبی از پروتئین‌، مواد معدنی و ویتامین محسوب می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

فندق احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، چربی‌های اشباع‌شده فندق و اسیدهای چرب امگا3 موجود در آن که همچنین در روغن زیتون یافت می‌شود دارای اثرات مفیدی بر کلسترول هستند. زمانی که کلسترول در خون ساخته می‌شود توسط رادیکال‌های آزاد اکسیده  و به صورت پلاک در می‌آید و می‌تواند مانع جریان خون در رگ‌ها شود و به نوبه خود باعث بیماری‌های قلبی - عروقی شود. آنتی‌اکسیدان موجود در فندق می‌تواند این روند را کند و منجر به کاهش تشکیل پلاک شود.

شما در خانه به راحتی می‌توانید از فندق تازه در تهیه سالاد استفاده یا برای میان‌وعده به صورت خام یا بوداده آن را مصرف کنید. مطالعات نشان می‌دهد که با بو دادن فندق، اسیدهای چرب امگا 3 مفید آن و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در اثر حرارت تغییری نمی‌کنند. البته با حفظ پوسته کاغذی فندق که بالاترین میزان آنتی‌اکسیدان را دارد. 


با این حال به دلیل اینکه 50 تا 70 درصد مغز فندق را اسیدهای چرب اشباع‌شده تشکیل می‌دهد و این آجیل کالری زیادی دارد، زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند چاق‌کننده باشد. اگر شما در حال تلاش برای کم کردن وزن هستید مصرف فندق به عنوان میان‌وعده گزینه خوبی برای شما نیست. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر