کد خبر: 22930
A
گامی در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن؛

تولید نوشیدنی غنی‌شده با قارچ و شیرین‌کننده طبیعی

محققان دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان برای نخستین بار با بهره‌گیری از قارچ خوراکی موفق به تولید محصول ارزشمند نوشیدنی غنی‌شده با قارچ و شیرین‌کننده طبیعی شدند.

تولید نوشیدنی غنی‌شده با قارچ و شیرین‌کننده طبیعی

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، دکتر مریم حقیقی، مجری این طرح با  اعلام خبر فوق گفت: تحقیقات پزشکی نشان می­‌دهد که با مصرف قارچ، ضمن افزایش طول عمر، کاهش کلسترول و بهبود گردش خون در بدن، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: قارچ مقادیر زیادی کربوهیدارت و آهن دارد و بدین سبب پزشکان به بیماران دیابتی و افرادی که به تقویت دستگاه ایمنی بدن خود اهمیت می­‌دهند و نیز افرادی که برنامه غذایی (رژیم) خاص دارند، خوردن قارچ را توصیه می‌­کنند.

وی با بیان این‌که قارچ‌های خوراکی دارای درصد بالایی از پروتئین با قابلیت جذبی بالا در بدن هستند، تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که از مجموع 20 نمونه از اسیدهای آمینه سازنده پروتئین‌های بدن، 18 نمونه در قارچ‌ها موجود است.

حقیقی، به جایگاه ویژه نوشیدنی قهوه همچون چای، درمیان انواع نوشیدنی‌های گرم اشاره و اظهار کرد: قهوه دارای خاصیت نشاط بخشی و ضدافسردگی است و همچنین مصرف منظم آن به دلیل وجود اسیدکلروژنیک خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 49 درصد کاهش می­‌دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: با توجه به اثرات مثبت مصرف قارچ و افزایش مصرف قهوه در جامعه، افزایش بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی و دیابت می‌توان با فرآوری مناسب، این گیاهان را به صورت نوشیدنی فراسودمند در رژیم غذایی مردم قرار داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، طرح تولید نوشیدنی غنی‌شده با قارچ و شیرین‌کننده طبیعی برای نخستین بار توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان ابداع شده و به شماره 91055 در اداره مالکیت و اختراعات صنعتی به ثبت رسیده است.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر