کد خبر: 23249
A

توصیه هایی برای انتخاب حلیم و شله زرد

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: برای تهیه حلیم و شله زرد حتما به مراکز معتبر که مجوزهای اصناف و وزارت بهداشت را دارند، مراجعه کنید.

توصیه هایی برای انتخاب حلیم و شله زرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: برای تهیه حلیم و شله زرد حتما به مراکز معتبر که مجوزهای اصناف و وزارت بهداشت را دارند، مراجعه کنید.

نسترن محمدی گفت: مراکز مجاز و معتبر که در سطح شهر اقدام به تهیه و توزیع حلیم و شله زرد می‌کنند حتما باید مجوزهای بهداشتی لازم را از وزارت بهداشت داشته باشند در غیر این صورت، بازرسان وزارت بهداشت با آنها برخورد می کنند.

در ادامه گفت: موادی که در حلیم و شله زرد از جمله گندم پوست کنده، دارچین، برنج،روغن، زعفران، شکر و نمک اسفاده می شود نیز باید دارای مجوز های لازم از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باشد.

محمدی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در محتویات حلیم (روغن، گندم پوست کنده، نمک، دارچین و شکر ) و شله زرد (برنج، زعفران، شکر) و دیگر محتویات که برای خوش طعم شدن استفاده می شود حتما با شماره 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو تماس حاصل کنند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو، گفت: محتویات و مواد اولیه ای که شهروندان برای تهیه حلیم و شله زرد در منزل استفاده می کنند حتما باید دارای آرم سازمان غذا و دارو، تاریخ تولید و انقضا، پروانه بهداشتی، آدرس و شماره تلفن شرکت تولید کننده بر روی بسته بندی ها باشد.-ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر