کد خبر: 23486
A

مردم گوشت "نشان‌دار" بخرند

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه مردم گوشت قرمز مورد نیاز خود را از فروشگاه های مجاز و دارای پروانه خریداری کنند گفت: گوشت مورد تایید دامپزشکی داری نشان این سازمان بر روی لاشه یا بسته است.

مردم گوشت "نشان‌دار" بخرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سید اصغر برائی نژاد در همین رابطه اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو به طور عمده در دام‌ها مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و مانند یک تب زودگذر علائم خود را نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه این بیماری از کنه منتقل می‌شود افزود: با توجه به اینکه جمعیت کنه‌ها در فصل گرما افرایش پیدا می‌کند این بیماری در فصل گرما توسعه می‌باید.
 
مدیرکل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: این بیماری در انسان با تب و درد عضلانی شروع می‌شود و در نهایت با خون ریزی از منافذ بدن باعث مخاطرات جدی برای افراد می‌شود.
 
 وی تصریح کرد: انسان‌ها به طور معمول از طریق گزش کنه یا تماس با گوشت تازه به این بیماری مبتلا می‌شوند به همین دلیل به مردم توصیه می‌شود از تماس با کنه‌ها خود داری کنند و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مورد تأیید سازمان دامپزشکی تهیه کنند.
 
برائی نژاد گفت:گوشت‌هایی که تحت نظارت دامپزشکی است، 24 ساعت در حالت پیش سرد و در دمای یخچالی نگهداری می‌شود به این ترتیب به هیچ وجه مشکی برای مصرف کنندگان ندارد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که مردم به چه صورتی می‌توانند مرکز مجاز عرضه گوشت قرمز را تشخیص دهند، گفت: بر روی گوشتی که به صورت مجاز ذبح شده و عملیات پیش سرد بر روی آن انجام شد نشان دامپزشکی وجود دارد. گوشت‌های بسته بندی نیز نشان و تاریخ  و مکان تولید دارند. همچنین فروشگاه‌های مجاز دارای پروانه هستند و مردم می‌توانند اطمینان لازم را به آنها داشته باشند.
 
کماکان هیچ گونه مورد مثبتی از بیماری "تب کریمه کنگو" در استان تهران نداریم
 
برائی نژاد با تاکید بر اینکه مردم از افراد دوره گرد که اقدام به فروش گوشت یا ذبح دام می‌کنند خرید انجام ندهند تاکید کرد: افراد باید توصیه‌های دامپزشکی را برای حفظ سلامت خود جدی بگیرند و سعی کنند به طور کلی از ذبح دام در روستاها و منازل در فصل گرما خود داری کنند زیرا این ویروس علائم خاصی بر روی دام ندارد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان تهران در استان تهران همچنین اظهار داشت، کماکان هیچ گونه مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران نداریم.
 
 وی تصریح کرد: دامپزشکی اقدامات پیشگیرانه مناسبی از جمله سم‌پاشی سطح دامداری‌ها و بدن دام‌ها، اعمال زنجیره سرد و تشدید نظارت‌های بهداشتی و نکات بهداشتی مورد نیاز را به مردم از طریق اصحاب رسانه اطلاع رسانی کرده است.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر