کد خبر: 24142
A

تاثیرات غم و ترس بر شادابی و تازگی پوست

غم، اندوه و ترس خون و حرارت غریزی را به داخل بدن می‌برد. مزاج را سرد و خشک می‌کند. رنگ و روی را زرد و شادابی و تازگی پوست را از بین می‌برد و همه قوت‌ها را ضعیف می‌کند.

تاثیرات غم و ترس بر شادابی و تازگی پوست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید جواد علوی کارشناس طب سنتی درباره انواع حالات روحی و تأثیرات آن ها اظهار کرد: اعراض نفسانی یا حالات روحی و روانی در حفظ سلامت و بیمار شدن بدن بسیارمؤثر است.

 

آثار شادی و لذت درحد اعتدال در بدن شادی و لذت در حد اعتدال حرارت غریزی را تقویت و مزاج را گرم و تر می‌کند. باعث قوی‌تر شدن قوت‌ها می‌شود. بدن از غذا بهره بیشتری می‌برد و رنگ چهره تازه و شاداب می‌شود و مواد زاید و دفعی و بیماری‌ها را از تن دفع می‌کند. بروز پیری را به تأخیر می‌اندازد البته شادی مفرط می‌تواند سبب مرگ و هلاکت شود‌.

علوی یادآور شد: غم، اندوه‌ و ترس موجب پیری می‌شود البته باید توجه داشت ترس بدن را بیشتر به‌سمت سرد شدن پیش می‌برد و نسبت به غم و اندوه بدن را بیشتر بیمار می‌کند همچنین غم و اندوه گاه‌گاه و کم می‌تواند در مزاج‌های بسیار گرم اعتدال ایجاد کند و باعث ساکن شدن خشم های عظیم و رفع سبک‌سری ناشی از شادی زیاد شود

منبع: رکنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر