کد خبر: 24319
A
عضو کمیسیون بهداشت به دیده بان ایران خبر داد؛

دیگر نگرانی بابت تب کریمه کنگو وجود ندارد/ نسبت به کشورهای همسایه در کنترل بیماری وبا موفق تر عمل کرده ایم/ مردم در مسافرت های تابستانی از خوردن غذاهای ناسالم و مشکوک در جاده ها، پرهیز کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در رابطه با نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر و افزایش ذبح دام ها بیان کرد: در آخرین جلسه و دیدار مسئولین با کمسیون، بحث قرنطینه شدن اماکن عرضه غیر بهداشتی دام در جهت پیشگیری از تب کنگو نیز مطرح شد و قراربر این شد تا تمامی مراکز عرضه دام، سم پاشی و ضد عفونی شوند تا عاری از هرگونه ویروس های ناقل بیماری باشند.

دیگر نگرانی بابت تب کریمه کنگو وجود ندارد/ نسبت به کشورهای همسایه در کنترل بیماری وبا موفق تر عمل کرده ایم/ مردم در مسافرت های تابستانی از خوردن غذاهای ناسالم و مشکوک در جاده ها، پرهیز کنند

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: چندی پیش شیوع بیماری تب کریمه مردم و در نهایت جامعه پزشکی را دچار دل مشغولی کرده بود. تب کنگو، بیماری مشترک دام و انسان است که باتوجه به بومی بودن این بیماری ویروسی، ریشه کردن کردن آن تقریباً غیر ممکن است.

لذا در این همین راستا احمد همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: طبق آخرین گزارشاتی که  به کمیسیون بهداشت مجلس توسط دکتر "حریرچی" ( رئیس دامپزشکی کشور) و دکتر"گویا" (رئیس مرکز مدیریت بیماری های عفونی وزارت بهداشت) ارائه شد، تب کریمه هم اکنون در کشور تحت کنترل است و نگرانی خاصی نسبت به این موضوع وجود ندارد. 

وی ادامه داد: از اوایل سال جدید، متاسفانه 40 نفر به این بیماری مبتلا شدند و 3 نفر طی این بیماری جان خود را از دست داده اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در رابطه با نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر و افزایش ذبح دام ها بیان کرد: در آخرین جلسه و دیدار مسئولین با کمسیون، بحث قرنطینه شدن اماکن عرضه غیر بهداشتی  دام در جهت پیشگیری از تب کنگو نیز مطرح شد و قراربر این شد تا تمامی مراکز عرضه دام، سم پاشی و ضد عفونی شوند تا عاری از هرگونه ویروس های ناقل بیماری باشند.

همتی همچنین تصریح کرد: در برخی از شهر های دورافتاده و کوچک کشور، به میادین عرضه دام ها، مبحث بهداشت و پیشگیری آن ها از انواع آفات و ویروس های انتقال تب کریمه کمتر توجه شده است که از برنامه های اصلی کمیسیون نظارت برعملکرد بهتر در جهت پیشگیری از این بیماری است.

نماینده مردم سمنان در پاسخ به شیوع احتمالی "وبا" در کشور با شروع فصل گرما اظهار کرد: خوشبختانه کشور ایران نسبت به همسایگان خود در رابطه با بیماری "وبا" اقدامات موثر و عملکردی بهتر داشته است و در مجموع مواردی که قابل کنترل نباشد و یا نشان دهنده شیوع این بیماری بباشد دیده نشده است.

همتی در پایان افزود: با توجه به افزایش حجم سفرهای تابستانی، مردم عزیز کشورمان، باید از خوردن غذاهای ناسالم و مشکوک در جاده ها، پرهیز کنند و تمامی اقدامات پیشگیری از این بیماری را مد نظر خود قرار دهندو در این صورت، خسارات ناشی از بیماری "وبا" و "تب کریمه " را به حداقل ممکن کاهش داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر