کد خبر: 27430
A

رییس انجمن دندانپزشکان ایران: شاخص پوسیدگی دندان در کشور نسبت به وضعیت جهانی مناسب است

رییس انجمن دندان پزشکان ایران شاخه اصفهان گفت: پیشگیری از پوسیدگی دندان بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه به این مهم‌ترین اصل در اقدامات دندانپزشکی، بسیار کم بها داده می‌شود.


رییس انجمن دندانپزشکان ایران: شاخص پوسیدگی دندان در کشور نسبت به وضعیت جهانی مناسب است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از ایسنا، ناصر پور ابراهیم  با بیان اینکه بر اساس شاخص تشخیص درصد پوسیدگی دندان در سنین مختلف، این بیماری در کشور نسبت به شاخص جهانی در وضعیت مناسبی است، خاطرنشان کرد: پیشگیری از پوسیدگی دندان برای ما حایز اهمیت است اما متاسفانه به پیشگیری که مهم‌ترین اصل در اقدامات دندان پزشکی است بسیار کم بها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پوسیدگی از رایج ترین بیماری‌های دهان و دندان است، آگاهی عمومی در این زمینه باید افزایش پیدا کند تا از پوسیدگی دندان پیشگیری شود.
 
رییس انجمن دندان پزشکان ایران شاخه اصفهان با بیان اینکه سعی شده در کنار این موضوع نمایشگاه مواد و تجهیزات توسط انجمن برگزار شود، گفت: در این نمایشگاه بیشتر شرکت‌های معتبر در زمینه تجهیزات و مواد دندانپزشکی حضور دارند.

همچنین، مدیر اجرایی نخستین کنگره دندان پزشکی نقش جهان اظهار کرد: قرار شد در این کنگره یک برند سازی به نام نقش جهان انجام گیرد و پس از آن هر سال این کنگره به نام اصفهان و نقش جهان شناخته شود.

وی گفت: در این کنگره مباحثی مانند اورتودنسی، دندانپزشکی اطفال و ایمپلنت مطرح شده است و در کنگره علاوه بر شرکت کنندگان داخلی میزبان شرکت کنندگان خارجی نیز هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر