کد خبر: 30416
A
رئیس انجمن خانه روان‌شناسان و مشاوران ایران:

60 درصد بیماری‌های جسمی، ریشه در روان افراد دارد

رئیس انجمن خانه روان‌شناسان و مشاوران ایران گفت: بر اساس آمار 60 درصد بیماری‌های جسمی ریشه در روان افراد دارد.

60 درصد بیماری‌های جسمی، ریشه در روان افراد دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدابراهیم مداحی ظهر امروز در همایش مشاوران با موضوع "بهداشت روان و مدرسه کارآمد"، اظهار کرد: باید با دید مثبتی نسبت به فعالیت مشاوران در جامعه نگاه شود. در حال حاضر افسردگی، سرماخوردگی روان‌شناسی است و نباید به افراد دارای مشکلات روانی به دید یک بیمار نگاه شود چرا که این افراد نیازمند اصلاح سبک زندگی هستند.

رئیس انجمن خانه روان‌شناسان و مشاوران ایران، خاطرنشان کرد: 97 درصد بودجه سلامت در کشور صرف بیماری‌های فیزیکی می‌شود و تنها 3 درصد از هزینه‌های سلامت، صرف روان افراد می‌شود؛ در حالی که بر اساس آمار 60 درصد بیماری‌های جسمی ریشه در روان افراد دارد.

 

مداحی یادآور شد: باید در حوزه روان ظرفیت‌سازی اتفاق بیافتد؛ برای نمونه آموزش و پرورش با 13 میلیون جمعیت دانش‌آموزی و سه میلیون جمعیت فرهنگیان، یک ظرفیت 35 میلیون نفری را در کشور دارد.

 

وی تصریح کرد: خانه روان‌شناسان در استان‌های کشور تاسیس می‌شود و این خانه در استان زنجان تاسیس شده و به‌زودی در سایر استان‌های باقی مانده کشور نیز کار خود را آغاز می‌کند؛ باید توجه کرد که خانه روانشناسان خود ظرفیت خوبی است تا مشاوران فعالیت خود را نظام‌مند کنند.

 

مداحی اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور نیز در آموزش افراد ناموفق عمل کرده و دانشگاه‌ها باید فرآیند آموزش، پژوهش و مهارت‌آموزی را به افراد ارائه دهند، در حالی که این فرآیندها در دانشگاه‌ها ناقص ارائه می‌شود.

 

در ادامه این جلسه، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر 300 مشاور در استان در 391 مدرسه دوره اول متوسطه فعالیت‌های مشاوره مدارس را تحت پوشش قرار داده‌اند و اداره‌کل اموزش و پرورش استان زنجان در تلاش است تا بتواند بیش از 44 صفتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده است را در فعالیت‌های بهداشت و روان مد نظر قرارداده و در راستای کسب آن صفات برای دانش آموزان گام بردارد.

 

محمود عباسی ادامه داد: بر ‌اساس تحلیل‌ها و تحقیقات آکادمیک به عمل آمده، استان زنجان به لحاظ رتبه شادی در کشور مقام نخست را داراست و به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان این استان به شادی حقیقی دست یابند و همین که دانش‌آموزان نسبت به سال‌های قبل برون‌گراتر شده‌اند خوب است و باید در این راستا فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

 

وی افزود نباید مشاوران بیش از حد نیاز نقش اجرایی و اداری پیدا کنند و به جای مراجعه‌محور بودن باید خود به دنبال راه‌هایی برای جذب دانش‌آموزان در جهت رفع مشکلات احتمالی آن‌ها باشند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: مشاوران باید خروجی دوره‌های توانمندسازی خود را در مدارس پیاده کنند و اداره‌کل آموزش و پرورش نیز باید نشست‌های مشترکی با سایر ادارات و نهادها در جهت تبدیل مدارس به مدارس زندگانی برگزار کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر