کد خبر: 32086
A
سرپرست اورژانس کشور به دیده بان ایران خبر داد؛

7000 مصدوم و مجروح را به شهرهای کرمانشاه، همدان و تهران منتقل شدند/ 6 بیمارستان های صحرایی در سرپل ذهاب و دشت ذهاب برپا کردیم

سرپرست اوژانس کشور : 7000 مصدوم و مجروح را به شهرهای کرمانشاه، همدان و تهران با اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به علاوه 20 فروند بالگرد اورژانسی اعزام نمودیم. عملیات انتقال مجروحان تقریبا تا ساعت 4:30 بعد از ظهر به پایان رسید.

 7000 مصدوم و مجروح را به شهرهای کرمانشاه، همدان و تهران منتقل شدند/  6 بیمارستان های صحرایی در سرپل ذهاب و دشت ذهاب برپا کردیم
دیده بان ایران: پس از گذشت 2 روز از زلزله کرمانشاه و خسارات و ویرانی های عظیم آن، بازهم گزارشات حاکی از این است که مردم از کمترین امکانات رفاهی که شامل آب، غذا و چادر است، محروم مانده اند. مسئولین امر دلیل این مسئله را اولویت قرار دادن نجات امداد و تمامی افرادی که آسیب دیده بودند، اعلام کردند. تاکنون 9388نفر مجروح و 450 نفر متاسفانه جان خود را از دست داده اند. اینک باید بدانیم دولت برای مجروحان این سانحه چه سیاستی را در پیش گرفته است. 

 

لذا در همین باره دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس اورژانس کشور، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: اورژانس کشور به مدد وزارت بهداشت و درمان ظرف کمتر از 20 ساعت، حدود 7000 مصدوم و مجروح را به شهرهای کرمانشاه، همدان و تهران با اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به علاوه 20 فروند بالگرد اورژانسی اعزام نمودیم. عملیات  انتقال مجروحان تقریبا تا ساعت 4:30 بعد از ظهر به پایان رسید. 

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از باارزشترین و مهم ترین سیاست هایی که وزارت بهداشت و اورژانس کشور موفق در اتخاذ و به کارگیری آن بود، انتقال سریع، به موقع و بدون عارضه مصدومان به بیمارستان ها بود به طوری که هیچ مصدومی وجود نداشت که در طول راه دچار سانحه  ای دلخراش به سبب بی احتیاطی پرستاران شود. برخی از عزیزان نیز دچار قطع عضو شده بودند که خوشبختانه  با بکارگیری اصول ایمنی و اننتقال سریع به بیمارستان کرمانشاه، عمل آن ها موفقیت آمیز بوده و اینک حالشان رو به بهبود است. 

 

 

کولیوند درباره بیمارستان های صحرایی و نحوه کارکرد آن ها بیان کرد: با توجه به این که بیشتر بیمارستان های شهرستان ها و شهرها دچار ویرانی شده بودند به ویژه در مناطق سرپل ذهاب و دشت ذهاب (که این مناطق نیز نسبت به سایر نواحی کرمانشاه از تعداد بسیار زیادی از مجروحان و آسیب دیدگان برخوردار است) 6 بیمارستان های صحرایی که از امکانات لازم و پیشرفته شامل اتاق عمل، بخش رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش های مجزای زنان و مردان و ... برخوردار است، به جهت تسریع در امر امداد رسانی برپا کردیم. 

 

وی ادامه داد: از دیگر امکانات با ارزش بیمارستان های صحرایی حضور پزشکان و پرستاران بسیار حاذق بود که همین امر باعث تسریع روند تریاژ بیماران و مصدومان بود البته در حالت هایی که مجروح نیاز به انتقال داشت، پزشکان سعی در پایداری شراط اولیه مصدوم داشتند و سپس کارهای انتقال را انجام می دادند. 

 

کولیوند همچنین افزود: در حال حاضر نیز بیمارستان های صحرایی به صورت روتین وار مشغول امداد رسانی های اولیه به بیماران و مجروحان عادی هستند.  البته به جزء مصدومان اعزامی به بیمارستان های دیگر، تا به امروز حدود 9600 نفر مراجعه کننده به بیمارستان های صحرایی جهت معاینه و درمان داشته ایم. 

 

دکتر کولیوند در خصوص میزان رضایت مندی مردم زلزله زده از عملکرد اورژانس کشور و به طور کلی وضعیت بهداشت و درمان منطقه و خدمات ارائه شده اظهار کرد: ما از تمامی افرادی که به بیمارستان ها حضور پیدا می کردند در رابطه با میزان رضایت مندی آنها از خدمات ارائه شده جویا شدیم و خوشبختانه تمامی افراد از عملکرد بهداشتی و درمانی دولت رضایت خاطر بسیار بالایی داشتند. 

 

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: اورژانس و وزارت بهداشت درباره  دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی با هیچ مشکلی مواجه نشدیم و کم و کاستی نداشتیم. با آرام شدن جو نیز کماکان نیروهای امدادی ما در روستاها و شهرستان ها حضور دارند و درحال حاضر بیشتر تیم های روان درمانی ما مشغول به کار هستند. 

 

وی در پایان در رابطه با گمانه زنی های موجود مبنی بر این که لوازم بهداشتی و درمانی موجود به سرقت می رود، گفت: خیر. از همان ابتدای شب یکشنبه که تیم های امدادگر به سمت کرمانشاه رفتند تا به امروز ما با کمبود و یا کسری لوازم و تجهیزات مواجه نبوده ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر