کد خبر: 32633
A

پاکسازی و دفن بهداشتی لاشه های دامی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با حضور52 اکیپ دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کار پاکسازی، دفن و امحا بهداشتی لاشه دام های تلف شده در مناطق روستایی زلزله زده استان کرمانشاه با استفاده از توان و ظرفیت حداکثری52 اکیپ دامپزشکی از استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان درحال انجام است.

پاکسازی و دفن بهداشتی لاشه های دامی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با حضور52 اکیپ دامپزشکی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ دکتر نادر پرور روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام اقدامات بهداشتی و همچنین توزیع دارو و درمان رایگان از سوی تیم های دامنپزشکی در مناطق ازلزله زده استان کرمانشاه فزود: لاشه دام های تلف شده اگر مدت زمان بیشتری بر روی زمین بمانند، علاوه بر انتشار بوی متعفن و آزار دهنده و تجمع حشرات موذی، موجب آلودگی زیست محیطی نیز می شود.
او تصریح کرد: درهمین ارتباط اکیپ های دامپزشکی مستقر در منطقه به سرعت نسبت به جمع آوری لاشه ها و دفن بهداشتی آنها و سپس ضدعفونی و سم پاشی منطقه برای دفع خطر این لاشه ها اقدام می کنند.
وی از ساکنین مناطق زلزله زده و حتی امدادرسانان خواست تا در صورت مشاهده لاشه های تلف شده موضوع را از طریق شماره های 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برای پیگیری و انجام اقدامات لازم، گزارش کنند.

* نجات گوساله زنده به عنوان تنها دارایی پیرزن روستایی از زیر آوار
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در هنگام آواربرداری و دفن بهداشتی لاشه های تلف شده دام ها در روستای «گلم کبود علیا» از توابع شهرستان سرپل ذهاب با همکاری اکیپ دامپزشکی و اکیپ سازمان جهاد کشاورزی استان یک راس گوساله زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد.
پرور اظهار کرد: مالک این گوساله یک پیرزن بوده که 2 راس دام(گوساله) داشته یکی از انها در زیر آوار ناشی از زلزله تلف شده است.
او همچنین از پاکسازی دام های تلف شده دهستان سرقلعه سرپل ذهاب توسط اکیپ های دامپزشکی اعزامی از استان ایلام خبر داد و گفت: استان ایلام یکی از نخستین استان هایی است که در حوزه دامپزشکی به یاری زلزله زدگان استان کرمانشاه اقدام کرد.
او با قدردانی از همکاران دامپزشکی ایلام برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده، گفت: تیم اعزامی از ایلام متشکل از سه اکیپ عملیاتی، یک اکیپ درمانی، یک اکیپ پشتیبانی و یک اکیپ مدیریتی است که از چند روز گذشته در مناطق زلزله زده استان مستقر شده اند و مشغول خدمت رسانی هستند.

*استقرار اکیپ‌های خدمت‌رسان دامپزشکی کردستان، ایلام و همدان در شهرستان قصرشیرین
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در پنجمین روز پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه سه اکیپ دامپزشکی که از طرف اداره کل دامپزشکی استان کردستان و سه اکیپ از دامپزشکی استان همدان و پنج اکیپ از اداره کل دامپزشکی استان ایلام به این مناطق اعزام شده اند، برای ساماندهی در شهرستان قصرشیرین استقرار یافته اند.
پرور تاکید کرد: مسئولان سازمان دامپزشکی نیز در بازدیدی که از این مناطق داشتند برای تسهیل در زمینه کمک رسانی از سوی استانهای معین و نیز ارسال اقلام مورد نیاز پست های دامپزشکی در این مناطق قول مساعد دادند.
وی همچنین از مصدومیت یکی از کارکنان دامپزشکی در حین انجام وظیفه در کمک رسانی به مناطق زلزله زده استان خبر داد و افزود: این همکار دامپزشکی که در حین انجام وظیفه در مناطق زلزله زده دچار شکستگی از ناحیه پا شد، به مراکز درمانمی انتقال یافت.
زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم برجای گذاشت.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
**1625

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر