کد خبر: 41215
A

وزیر بهداشت خبر داد: حضور زنان در اورژانس ۱۱۵ از سال آینده

وزیر بهداشت از حضور تکنسین‌های زن در اورژانس در سال ۹۷ خبر داد و گفت: امروز ۱۱۵ پروژه اورژانس پیش بیمارستانی افتتاح شد که عمده آنها در مناطق کم‌برخوردار بوده است.

وزیر بهداشت خبر داد: حضور زنان در اورژانس ۱۱۵ از سال آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح همزمان ۱۱۵ پروژه اورژانس پیش بیمارستانی گفت: امروز آقای دکتر کولیوند خبر خوشی را به ما داد که در سال آینده شاهد حضور بانوان در اورژانس به عنوان تکنسین و با لباس اورژانس خواهیم بود و امیدوارم این موضوع هر چه زودتر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اورژانس اکنون به یک سازمان تبدیل شده است، اما هنوز در ابتدای راه قرار دارد، گفت:‌ خوشحالیم که قرار است اقای دکتر کولیوند این سازمان را به منطقه اجرای خود برساند و از سایر بخش‌های وزارت بهداشت در این زمینه کمک بگیرد.

هاشمی با اشاره به خدمات زیاد اورژانس‌ها به مردم گفت: با فرا رسیدن تعطیلات نوروز مردم علاقه‌مندند که خستگی‌ یک ساله‌شان را به در کنند و شما در این مدت کمک‌ حال‌شان باشید و امیدوارم خود مردم هم نکات ایمنی را رعایت کنند؛ به طوری که نه پرخوری کنند که دچار بیماری شوند و اگر بیمار هستند به مناطق دورافتاده نروند. همچنین در زمان رانندگی مراقبت‌های لازم را انجام دهند. مردم باید مراقبت کنند که حادثه پیش نیاید. هرچند که خدمت رسانی نیروهای اورژانس در زمان حادثه بسیار موثر است، اما نمی‌تواند از فاجعه پیشگیری کند؛ بنابراین آرزو می‌کنم در این ایام مردم مراقبت لازم را انجام دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امیدوارم امسال مردم از خدمات اورژانس راضی باشند، گفت: در عین حال آرزو می‌کنم که خانواده‌های همه خدمت‌گذاران مردم از جمله تکنسین‌های اورژانس تندرست باشند و خداوند به آنها صبر بیشتری دهد و همچنین آرزو می‌کنم در سال آینده بتوانیم با قوت و انگیزه بیشتری ماموریت‌هایمان را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء دانش و مهارت نیروهای اروژانس گفت: امیدوارم دکتر کولیوند با کمک گروه بین‌الملل تیم‌هایی را برای گذراندن مهارت‌های نوین در سایر نقاط دنیا اعزام کنند؛ چرا که این موضوع در ارتقای خدمات اورژانس حائر اهمیت است. خوب است که سلسله مراتبی را از نظر دانش و مهارت وسابقه در اورژانس ایجاد کنیم. امیدوارم این اقدامات عملی شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ما ارائه آموزش به مردم است و باید پیشگیری را اساس کارمان قرار دهیم، گفت:‌ یکی از اقداماتی که آرزو دارم انجام دهیم و مشابه آن را در دنیا دیده‌ایم، این است که با همکاری شهرداری‌ها و ادارات دولتی و خصوصی بتوان مراکز اداری و اماکن مسکونی را به تجهیزات اولیه اروژانس تجهیز کنیم؛ چرا که از آنجایی که اکثر مرگ و میرهایمان به دلیل بروز سکته است افراد می‌توانند پیش از رسیدن اورژانس یک سری اقدامات اولیه را انجام دهند و فکر می‌کنم این کار شدنی است و البته طرح این موضوع اعلام و پیشنهاد شده و امیدواریم مصوب شود.

هاشمی در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز همکاران اورژانس جمع شده‌اند و به اسم اورژانس ۱۱۵، ۱۱۵ پروژه را به طور همزمان به بهره‌بردرای رساندند؛ چیزی که باعث لذت مضاعف من شد این بود که اکثر این پروژه‌ها در مناطق کم برخوردار مانند سیستان بلوچستان، زاهدان و ... افتتاح شدند. همچنین پایگاه هوایی در کردستان و پایگاهی هم در بوشهر، ‌ اصفهان، فارس و... به بهره‌برداری رسیدند.

وی ادامه داد:‌ در عین حال از یک سری بسته‌های آموزشی در این مراسم رونمایی شده و از سازمان اورژانس تشکر می‌کنم که در حوزه آموزش و پیشگیری وارد شده است و مجموعه‌ای را برای آموزش به مردم در راستای عدم بروز حادثه فراهم کردند. طبیعی است که باید آموزش‌ها را از خردسالی و سنین دبستان شروع کنیم و تا دبیرستان و به بعد ادامه دهیم تا تغییر رفتار ایجاد شود و بر این اساس اکثر بسته‌های رونمایی شده برای کودکان بود.

هاشمی با اشاره به همکاری آموزشی میان وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش گفت: با این همکاری‌ها بخشی از مباحث آموزشی حوزه وزارت بهداشت در کتب درسی و برنامه‌های فراغتی مدارس گنجانده شده است و مطمئنم با رابطه خوبی که میان دو وزارتخانه وجود دارد، این همکاری‌ها تقویت می‌شود. باید توجه کرد که کار اصلی ما پیشگیری است و بهترین جمعیت هدف هم برای آموزش مسائل پیشگیرانه در آموزش و پرورش قرار دارند و می‌توانند در آینده به پیشگیری از بیماری‌ها و انجام مراقبت‌های ضروری کمک کنند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر