کد خبر: 43522
A

معاون وزیر بهداشت: ۹۴ درصد مصرف داروی کشور تولید داخل است/ مشکلی در تامین دارو وجود ندارد

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۹۴ درصد مصرف دارویی کشور تولید داخل است و برای تامین اندک اقلام وارداتی نیز مشکلی وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت: ۹۴ درصد مصرف داروی کشور تولید داخل است/ مشکلی در تامین دارو وجود ندارد

دیده بان ایران:  علیرضا رئیسی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از 10 طرح بهداشت روستایی در نیشابور افزود: بسیاری از مشکلات بهداشت و درمان در زمینه دارو به علت تجویز داروهای خارجی است که اغلب مشابه آنها با اثربخشی و کیفیت بالا در داخل نیز تولید می شود.

وی بیان کرد: این مشکل بیشتر ناشی از ناهماهنگی بین تجویز کنندگان و مصرف کنندگان است و اگر پزشک دارویی را تجویز کند که در داخل موجود و در دسترس باشد، بیماران کمتر دچار مشکل خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: به منظور تامین ارز مورد نیاز و لازم برای داروهایی که در داخل کشور تولید نمی شود مشکلی وجود ندارد و نشست های متعددی با بانک مرکزی در این زمینه برگزار شده است.

رئیسی افزود: با توجه به نوسان های حوزه ارزی، برای خرید تجهیزات پزشکی، به عنوان یکی از دغدغه های اصلی وزارت بهداشت، هماهنگی لازم انجام شده تا ارز لازم به موقع تامین شود و فشاری متوجه مردم نشود.

وی بیان کرد: برنامه اصلی این وزارتخانه امسال آماده کردن زیرساخت ها برای تکمیل طرح پزشک خانواده روستایی و شهری است.

رئیسی گفت: برای توسعه طرح پزشک خانواده شهری امسال نزدیک به 11 هزار میلیارد ریال منظور شده و سازمان مدیریت و مجلس نیز حمایت خود را در این زمینه اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: همه روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت مجهز شده اند ولی این کار در شهرها و حاشیه آن ها هنوز کامل نشده است.

وی یکی از راهبردهای اصلی وزارت بهداشت در برنامه ششم توسعه را خرید خدمت دانست و گفت: باید به مرحله ای برسیم که دیگر نیازی به استفاده از نیروهای طرحی نداشته باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر