کد خبر: 46367
A

وزارت بهداشت به جز آمبولانس و خودروهای امدادی خودروی دیگری وارد نکرده است

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: استانداردها برای ما اهمیت دارد و هر میزان که بتوانیم این استانداردها را در داخل تامین می‌کنیم؛ اما اگر امکان آن وجود نداشت باید توسط واردات تامین شود، این قابل دفاع است.

وزارت بهداشت به جز آمبولانس و خودروهای امدادی خودروی دیگری وارد نکرده است

 

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس زارع‌‌‌‌‌نژاد در رابطه با انتشار فهرست واردکنندگان خودرو با ارز دولتی که در آن نام وزارت بهداشت نیز به چشم می‌‌‌‌خورد، گفت: ۴۰۰ دستگاه آمبولانس کمک‌‌‌دار پیشرفته برای مناطق صعب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌العبور برای اولین بار توسط وزارت بهداشت وارد شده است. این آمبولانس‌‌‌‌ها تا بیش از این در کشور وجود نداشتند و ۱۸ میلیون یورو برای این آمبولانس‌‌‌‌ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: قراردادهای دیگری نیز در رابطه با واردات توسط وزارت بهداشت وجود دارد که شامل دو هزار دستگاه آمبولانس بنز از آلمان، ۲۰۰ دستگاه موتورلانس هوندای ژاپن و ۷۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس هیوندای کره جنوبی وارد شده است که جزو تجهیزات پیشرفته مربوط به تامین سلامت مردم بوده است.

مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه استانداردها برای ما اهمیت دارد، اظهار داشت: به هر میزان که بتوانیم این استانداردها را در داخل تامین می‌کنیم؛ اما اگر امکان آن وجود نداشت باید توسط واردات تامین شود، این قابل دفاع است.

زارع‌نژاد افزود: البته بخشی از قراردادها در اواخر دولت قبل بسته شده است و واردات بیش از هزار و ۴۰۰ دستگاه مربوط به این دولت است و به همین خاطر ناوگان اورژانس توسط دولت بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه برخی از آمبولانس‌‌‌ها هم باید جایگزین شوند، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌‌‌های ارزی تعمیر می‌شوند و برخی از کمبودها را از این طریق تامین کنیم؛ از طرفی بخشی نیازها را ایران خودرو دیزل تامین می‌‌‌‌‌کند؛ اما تولید‌ها هنوز وارد مدار نشده است.

مشاور وزیر بهداشت اضافه کرد: این وزارتخانه به جز آمبولانس و خودروهای امدادی هیچ خودروی دیگری با ارز دولتی وارد کشور نکرده است، این وزارتخانه نیازی به این کار ندارد وبه کارش هم نمی‌‌‌‌آید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر