کد خبر: 47962
A

تولید قرصی جدید برای افزایش طول عمر

محققان شرکت Elysium Health آمریکا مدعی هستند که قرص ضد پیری جدیدی که تولید کرده اند با فعال سازی یک سری ترکیبات شیمیایی، عمر موش های آزمایشگاهی را افزایش می دهد

تولید قرصی جدید برای افزایش طول عمر

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ تحقیق و تولید قرص های ضدپیری از جمله بخش های جالب توجه علم پزشکی بوده است. با این حال معمولا تلاش هایی که در این زمینه صورت می گیرد هیچ گاه به نتیجه دلخواه منجر نشده است.اکنون محققان شرکت Elysium Health مدعی هستند که قرص ضد پیری جدیدی که تولید کرده اند با فعال سازی یک سری ترکیبات شیمیایی، عمر موش های آزمایشگاهی را افزایش می دهد.

آنها در بررسی های آزمایشگاهی خود متوجه شده اند که با استفاده از این روش جدید نه تنها عمر موش ها بلکه عمر کرم ها نیز افزایش می یابد. این شرکت دانش بنیان توسط یکی از محققان زیست شناسی دانشگاه MIT بنیان گذاشته شده است. وی معتقد است که می توان فرآیند پیری را به وسیله اعمال تغییراتی در سیستم ایمنی بدن کند کرد.

لنارد گارنت معتقد است: مهمترین مشکل این است که تأثیرگذار بودن این نوع قرص ها را نمی توان به این زودی تأیید کرد. برای این موضوع باید چندین دهه صبر کرد.به همین دلیل وی برای اینکه گرفتار قوانین سرسختانه سازمان غذا و داروی آمریکا نشود تصمیم گرفته که از مسیر خاصی برای تولید و توزیع این داروی جدید استفاده کند که طی آن نیازی به کسب مجوزهای همیشگی نیست.

قرص آبی رنگی که در این شرکت ارایه شده Basis نام دارد که حاوی پیش ماده شیمیایی ویژه ای برای ترکیبی خاص موسوم بهNAD است. این ماده ای است که سلول ها برای انجام واکنش های متابولیکی نظیر آزادسازی انرژی از گلوکز استفاده می کنند.عقیده بر این است که این ترکیب تأثیراتی را بر بدن می گذارد که نهایتا به افزایش طول عمر موش های آزمایشگاهی منجر می شود. خرید این قرص جدید تنها از طریق پایگاه اینترنتی این شرکت دانش بنیان امکان پذیر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر