کد خبر: 48346
A
دکتر اردوان اعتمادی مطرح کرد:

تسریع روند بهبود در جراحی های ایمپلنت و جراحی‌های دهان مستلزم فاکتورهای رشداست

دکتر اردوان اعتمادی : استفاده از فاکتورهای رشدی در جراحی‌های ایمپلنت و جراحی‌های دهان عاملی برای تسریع روند بهبود و کاهش طول درمان بیمار است که استفاده از این روش در کشورهای خارجی مرسوم شده است .

تسریع روند بهبود  در جراحی های  ایمپلنت و جراحی‌های دهان مستلزم فاکتورهای رشداست
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ استفاده از فاکتورهای رشدی در جراحی‌های ایمپلنت و جراحی‌های دهان عاملی برای تسریع روند بهبود و کاهش طول درمان بیمار است که استفاده از این روش در کشورهای خارجی مرسوم شده است . 
در ایران نیز در برخی از مراکز درمانی می توان از این خدمات بهره جست .
دکتر اعتمادی با بیان مطلب فوق گفت: در بسیاری از مواقع ما می‌توانیم با استفاده از خون بیمار، فاکتورهای رشدی او را استخراج کنیم و از آن‌ها با هدف درمان در نقاط مختلف بدن استفاده کنیم .
اعتمادی ادامه داد: تکنیک استفاده از فاکتورهای رشدی، کاربردهای بسیاری در درمان‌های پوست، جراحی‌ها، درمان سوختگی‌های پوستی، زیبایی‌سازی صورت و همچنین در درمان‌های زنان و زایمان دارد . 
وی با اشاره به تاثیر این تکنیک در تسریع درمان به توضیح در مورد این تکنیک پرداخت و گفت: با گرفتن بین 10 تا 40 سی سی خون از بیمار، می‌توانیم فاکتورهای رشدی او را خارج کنیم و با مخلوط این فاکتورها با مواد پیوندی، از آن در درمان‌هایی مثل پیوند استخوان، پیوند لثه و ... استفاده کنیم. این تکنیک، ترمیم و روند بهبودی را تسریع می‌کند .
 
وی در پایان  گفت : این تکنیک بسیار بدیع است و حدود 8 الی 10سال از معرفی آن در جهان می‌گذرد. در ایران به‌ صورت محدود وجود دارد و بعضی از همکاران به‌ویژه دندان‌ پزشکان از آن استفاده می‌کنند. در واقع، استفاده از این تکنیک می‌تواند برای بیمار کمک‌ کننده باشد ؛ چرا که هم درد بیمار را کمتر کرده و هم مدت زمان درمان را کاهش می‌دهد و علاوه بر این در بسیاری از مواقع از عوارض زیادی که بیمار دچار آن‌ها می‌شود نیز کاسته می‌شود. به‌طور کلی، روش درمانی خوبی است، با اینکه هزینه‌ای جز  ارائه مقداری خون برای بیمار ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر